Bredd på brädan.

anhe

Ny medlem
Bredd på brädan.
Tjabba, jag tittade nyss om brädan passade i år och när jag satt mina fötter (utan skor) på bindningarna så var fötterna utanför ca 2 mm. Och om man lägger till boots m.m så kanske det blir nån cm till utanför? Gör det någonting när jag åker?

(jag är nybörjare).

Bredd på brädan.
Som nybörjare skulle jag tro att du inte kommer märka någon skillnad. Men senare vid lite mer avancerad åkning kan det ibland vara störande.

Bredd på brädan.
Tackar :D för jag tänkte köpa nu ett par boots när det kommer snö :D Vilken lättnad. Slipper man köpa ny bräda!

Phew.. Skit bussigt :D

Bredd på brädan.
Grejen är att bootsen inte ska ta i när du svänger. Gör så här: Spänn på dina boots på brädan och lägg den på ditt golv hemma. Luta brädan 45 grader ungefär, om bootsen inte tar i golvet så e de lungt.

Bredd på brädan.
okej, men jag är ju nybörjare som sagt, så jag kan inte märker av det så mycket.. :D Tack för svaret.

Bredd på brädan.
byt till stanc typ 10 c fram och -10 bak så tror jag inte bootsen kommer sticka utanför också får du mer jibingkänsla.
// bless man

Bredd på brädan.
när du blir duktigare kan du utöka stancen ,jag kör på 21 c fram och -18 c bak, och jag tyker det är riktigt skönt så :)

Bredd på brädan.
..

kanske sätta fast bindningarna först :) sen i med skorna..

sen.. testa.. som du ser så sticker faktiskt bakkappan på bindnigen ut ca: 2 cm..

så.. för att få rätt häv-effekt skall bootsen sticka ut lite..annars kan det bli svårt att svänga på kantskär..

fast som dagens ungdomar hasar ned för backarna så kanske det inte är något större problem ;)

hehe..

/Pinn

Bredd på brädan.
Hello.
Något som är viktigt är att du köper rätt storlek.
Det kan göra att du inte får några problem alls.
DEt är mycket vanligt att man köper för stora boots.

Speciellt om man har påtryckningar från föräldrar som vill att man ska ha lite och växa i

Tex. har du en fot som mäter i cm 26.5 så får man absolut inte ha större än 27,5

När man köper boots så går man på fotens längd i cm ......och inte tex 42 elle US 9.

Alltså inte längre än en centimeter mot vad din fötter mäter.

Gå hällre på ett par biligare boot och köp rätt storlek.

Jag har 25,5 fot och har 25,5 boots.......mina fötter har dock vuxit klart

Lycka till med snow board och boots

PS. Bootsen kan kännas små....men när du har åkt in dom kommer dom bli bra.

Du kan även ringa till one off butiken i skrapan sthlm.....dom kan även berätta va du ska tänka på när du köper boots

Tillbaka
Topp