BREG knäskydd i SWE?

mac-O

Aktiv medlem
BREG knäskydd i SWE?
Är på jakt efter ett Breg-knäskydd.
Tog bort menisken för 20 års sedan och nu är leden duktigt sliten på insidan knät.
Breg har ett skydd som "rätar" upp knäleden vilket gör att de skadade benytorna inte ligger emot varandra. Kan funka...vill ju damma på några år till.
Någon som vet om man kan få tag på Breg i SWE eller hur man smörjer vår statliga sjukvård för att få ett på remiss. Går iof att beställa från USA för det fasila priset av 4 600 kr + tull och moms.

BREG knäskydd i SWE?
Det borde inte vara så svårt? Av de två ortopedtekniska verkstäder jag varit i kontakt med så förde bägge BREG.

OT-center i Danderyd 08-624 95 50 http://www.ot-center.se (OT har kontor även på andra orter)
Anatomic i Solna (Löplabbet) 08-735 75 54

Jag rek. att man köper detta via ortopedtekniker då dessa kan ge tips vilket skydd som passar dig bäst, samt att
de kan modifiera skydden så att de passar.

Ett alternativ till BREG kan vara DonJoy http://www.donjoynordic.com De har svensk representation så det kan
vara enklare att reklamera etc. En annan fördel kan vara att DonJoy skyddet "Defiance" skräddarsys - kan vara
bra om man har icke-standrard format på benen.

Det biligaste är nog att köpa i USA eller nånstans. Priset i Sverige landar säkert uppåt 10000:-

Landstingens norm för närvarande verkar vara att ingen får remiss på skydd "för sport". Kan variera mellan olika
landsting? För ett antal år sedan "fick alla" - det har nu svängt till att "ingen" får med mindre än att benet håller
på att lossna (för att klara vardagsliv/arbete typ). Du får det inte för slalom skulle jag tro. Kanske kan du hävda
något mer vardagsnära som att du måste ha det för att rasta hunden eller nåt?

/rl

BREG knäskydd i SWE?
Tack för info, men har sedan jag lade in mitt inlägg löst problemet.

Fick en remiss på det bästa skyddet för min skada, G2 Unloader Select, ett
custom skydd som är gjort efter en avgjutning av mitt ben.
Gratis av staten! Kostar annars runt 12 000 skr. Kan varmt rekomendera skyddet om det är någon som har liknande problem. Mer info www.ossurr.com.
Nu åker jag lagg som förr, i princip.

BREG knäskydd i SWE?
Hej
Vi är ett nätverk av Kiropraktorer och Naprapater som testat och utvärderat olika knästöd och ortoser
Bland annat har vi testat Breg och sett att de har några ortoser som i kombination med övningar och behandling hjälper till bäst vid rehabilitering av knäskador

All de knästöd bland annat fleras från Breg som vi rekommenderar pga av att vi kunnat se resultat hittar du på Knästöd.se

Lycka till och maila gärna funderingar till oss

Tillbaka
Topp