Bromsar till Rossignol fks 185 Race

Minnet är luddigt, men om jag inte är helt ute i spenaten så måste man köpa en helt ny bakdel (utan kolv dårå). Kolla med agenturen.

Går inte att få tag på ross lösa stoppers. JO sport har LOOK men går inte få tag på där heller. Har försökt idag.. Man måste vara försiktg när man böjer...

Kolla med Leder. Han hade samma problem med stopparna på ross-bindningarna till sina Watea om jag inte minns fel.
Jag antar att du försöker montera denna "smala" racebindning på bredlagg. Risken när man böjer stopparna är just att dom går av, pga att dom sannolikt är gjorda av ett härdat stål. Man kan värma stoppern med en gasolbrännare t ex och sen bocka dom i glödande tillstånd, men då härdar man ur stålet och stoppern blir mindre motståndskraftig i kallt tillstånd, om det nu gör nåt...
BIOS var Ross-agent förr, men nu vet jag inte...

/A

Senast ändrad:
Ace DG: Jag har bockat mina till 130 mm kalla. Går om man vet vad man gör och tar det sjukt försiktigt....

Kan tala om att på det sättet är det sjukt jobbigt att få ihop dom men om man skruvar fast dom istället i skidan och böjer ut dom så. Har vi gjort på mina. Både på ross och på Look.

Är det någon som möjligtvis lyckats få tag på en lös stopper (pinnar och plattan ovanför) ?
Var får man tag på en häldel? Går de att köpa separat?
Har ett par FKS 155 som behöver en liten renovering.

Christoffer_Schack sa:
Är det någon som möjligtvis lyckats få tag på en lös stopper (pinnar och plattan ovanför) ?
Var får man tag på en häldel? Går de att köpa separat?
Har ett par FKS 155 som behöver en liten renovering.
Jadu rehabkillen :P Jg skulle testa att gå till ngn racingklubb och fråga om de har ngn del att sälja. Känns som att hitta en sån del i en affär kan bli både jobbigt och dyrt.

Tillbaka
Topp