Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Brott på fotled
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jontte01" data-source="post: 425198" data-attributes="member: 46419"><p>Jag frågade läkarna om sjukgymnast men det var den sista som jag frågade som tyckte att det var aktuellt för mig. De sa att jag kunde träna upp det själv snabbt när de var färdiga med mig eftr 8v. En kompis bröt sin på liknande sätt han slapp gips, och behövde bara hoppa på kryckor en månad.</p><p></p><p> Jag började gå på benet lite lätt utan kryckor efter 6 veckor. När jag sedan skulle ta bort en av d tre skruvarna efter 8v var läkarna oroliga att den skulle gått av vilket är möjligt om man belastar benet för mycket. </p><p>Detta för att jag gått på det mer än de rekomenderat hade den varit av vilket inte var fallet hade d fått göra om operationen. </p><p>Det är så speciellt från fall till fall hur lång tid det tar att läka ihop igen, för min del tror jag inte alls att det skulle varit möjligt att ta det efter 4 veckor, sen tog det rätt långt tag in på sommarn innan jag vågade landa på den foten som jag är van att landa på normalt.</p><p>Men följ det program som du fått av läkarna och träna resten av kroppen, men överväg risken att du får hoppa på kryckor 12veckor innan du tar bort gipset efter 4. Själv känner jag av leden, av och till vilket jag lär få göra vidare oxå...</p><p>lycka till med rehabiliteringen</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jontte01, post: 425198, member: 46419"] Jag frågade läkarna om sjukgymnast men det var den sista som jag frågade som tyckte att det var aktuellt för mig. De sa att jag kunde träna upp det själv snabbt när de var färdiga med mig eftr 8v. En kompis bröt sin på liknande sätt han slapp gips, och behövde bara hoppa på kryckor en månad. Jag började gå på benet lite lätt utan kryckor efter 6 veckor. När jag sedan skulle ta bort en av d tre skruvarna efter 8v var läkarna oroliga att den skulle gått av vilket är möjligt om man belastar benet för mycket. Detta för att jag gått på det mer än de rekomenderat hade den varit av vilket inte var fallet hade d fått göra om operationen. Det är så speciellt från fall till fall hur lång tid det tar att läka ihop igen, för min del tror jag inte alls att det skulle varit möjligt att ta det efter 4 veckor, sen tog det rätt långt tag in på sommarn innan jag vågade landa på den foten som jag är van att landa på normalt. Men följ det program som du fått av läkarna och träna resten av kroppen, men överväg risken att du får hoppa på kryckor 12veckor innan du tar bort gipset efter 4. Själv känner jag av leden, av och till vilket jag lär få göra vidare oxå... lycka till med rehabiliteringen [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Brott på fotled
Tillbaka
Topp