Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Brukar folk åka till fjällen sjuka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="NiclasPicklas" data-source="post: 1249483" data-attributes="member: 166637"><p>Precis kommit hem från en långhelg i fjällen. Var självklart symtomfri när vi lämnade hemmet, fick dock lite lätt snuva och lite, med betoningen på lite, nästäppa första kvällen i stugan. Tänkte väll inte just nå mer på det och när näsan kändes så gott som vanlig nästa morgon så kom vi fram till att det kanske varit torr luft i bilen eller möjligtvis en lätt förkylning som var på gång. Covid har jag haft samt att jag har tagit två vaccinsprutor och kände mig rätt trygg med att det inte borde vara det eftersom att jag då hade ledvärk, huvudvärk och en rejält tät näsa innan det bröt ut.</p><p></p><p>Åkte skidor två dagar och det kanske rann lite mer ur snoken än normalt, men det var ju också rätt kalla dagar (ner mot -20 grader en morgon). Hursomhelst så höll jag mig på lite extra avstånd från folk och det var ingen trängsel i liftköerna så det kändes ändå som att risken att smitta någon med en nästintill obefintlig förkylning borde vara minimal.</p><p></p><p>Idag så var det en tjänsteresa inplanerad så jag gjorde som vi numera gör inför tjänsteresor och tog ett snabbtest på morgonen, positivt. Resten av familjen tog då också snabbtest och även yngsta dottern, 8 år, är positiv trots att hon inte har ett enda symtom.</p><p></p><p>Så vi har åkt till fjällen, antagligen redan sjuka, utan att veta om det. Definitionen på sjuk skulle behöva formuleras om eftersom att alla inte "blir sjuka" och jag kan tycka att det borde vara, åk inte till fjällen om du inte har tagit ett coronatest innan avresa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NiclasPicklas, post: 1249483, member: 166637"] Precis kommit hem från en långhelg i fjällen. Var självklart symtomfri när vi lämnade hemmet, fick dock lite lätt snuva och lite, med betoningen på lite, nästäppa första kvällen i stugan. Tänkte väll inte just nå mer på det och när näsan kändes så gott som vanlig nästa morgon så kom vi fram till att det kanske varit torr luft i bilen eller möjligtvis en lätt förkylning som var på gång. Covid har jag haft samt att jag har tagit två vaccinsprutor och kände mig rätt trygg med att det inte borde vara det eftersom att jag då hade ledvärk, huvudvärk och en rejält tät näsa innan det bröt ut. Åkte skidor två dagar och det kanske rann lite mer ur snoken än normalt, men det var ju också rätt kalla dagar (ner mot -20 grader en morgon). Hursomhelst så höll jag mig på lite extra avstånd från folk och det var ingen trängsel i liftköerna så det kändes ändå som att risken att smitta någon med en nästintill obefintlig förkylning borde vara minimal. Idag så var det en tjänsteresa inplanerad så jag gjorde som vi numera gör inför tjänsteresor och tog ett snabbtest på morgonen, positivt. Resten av familjen tog då också snabbtest och även yngsta dottern, 8 år, är positiv trots att hon inte har ett enda symtom. Så vi har åkt till fjällen, antagligen redan sjuka, utan att veta om det. Definitionen på sjuk skulle behöva formuleras om eftersom att alla inte "blir sjuka" och jag kan tycka att det borde vara, åk inte till fjällen om du inte har tagit ett coronatest innan avresa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Brukar folk åka till fjällen sjuka?
Tillbaka
Topp