Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Budget inför säsong i Val d'isere?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Speedy-Gonzales" data-source="post: 465439" data-attributes="member: 34798"><p>Hej!</p><p></p><p>Ledsen att behöva göra dig besviken Victor! Men 40 lusingar kommer du inte långt på i Val D'isère...</p><p>- För det första ska du börja med att räkna in vad det kostar att bo i en "säsongs-lägenhet", alltså, en studio för 4-5 pers, av vanlig fransk betong-komplex standard i Val-D. </p><p>Från Dec-Apr, dvs. 4-5 månader får du lägga ut MINST 20 000kr + depositionskostnad ca. 5 000kr.</p><p>- Därefter har du kostnaden för liftkort som i år, 2009, går loss på 999€, ca. 9 800kr.</p><p>- Sedan tillkommer kostnad för resan ner, ca. 2 000kr.</p><p></p><p>25 000 + 9 800 + 2 000 = 36 800</p><p></p><p>Efter dessa grundutgifter har du alltså kvar drygt 3 000kr att leva för i 4-5 månader, det är inte mycket, du kommer med största sannolikhet svälta ihjäl... Tilläggas ska kanske också att du nu inte heller har införskaffat någon utrustning, vart ute och festat med polarna och haft j***igt kul som man har ens första säsong...</p><p></p><p>Mitt tips till dig är att tidigt i December, helst innan den 10:e, åka ner och söka ett säsongsjobb. Det finns massor av butiksjobb, barjobb, städjobb och annat som du kan få tag i, som betalar bra, ger dig bra rabatter och nya kontakter! Får du dessutom en fransk anställning behöver du bara betala drygt 3 500kr för ditt säsongskort! Du behöver inte jobba mycket för att det ska gå runt, min första säsong i Val-D jobbade jag 3-5 eftermiddagar (från kl. 16) i veckan och fick in drygt 10 000kr/månad.</p><p></p><p>Den här säsongen står Val-D dessutom som värd för Alpina VM, räkna med att allt kommer vara aningen dyrare i butiker och barer osv.</p><p></p><p>Lycka till!</p><p></p><p>Mvh / Per - din realist i Oktober-mörkret</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Speedy-Gonzales, post: 465439, member: 34798"] Hej! Ledsen att behöva göra dig besviken Victor! Men 40 lusingar kommer du inte långt på i Val D'isère... - För det första ska du börja med att räkna in vad det kostar att bo i en "säsongs-lägenhet", alltså, en studio för 4-5 pers, av vanlig fransk betong-komplex standard i Val-D. Från Dec-Apr, dvs. 4-5 månader får du lägga ut MINST 20 000kr + depositionskostnad ca. 5 000kr. - Därefter har du kostnaden för liftkort som i år, 2009, går loss på 999€, ca. 9 800kr. - Sedan tillkommer kostnad för resan ner, ca. 2 000kr. 25 000 + 9 800 + 2 000 = 36 800 Efter dessa grundutgifter har du alltså kvar drygt 3 000kr att leva för i 4-5 månader, det är inte mycket, du kommer med största sannolikhet svälta ihjäl... Tilläggas ska kanske också att du nu inte heller har införskaffat någon utrustning, vart ute och festat med polarna och haft j***igt kul som man har ens första säsong... Mitt tips till dig är att tidigt i December, helst innan den 10:e, åka ner och söka ett säsongsjobb. Det finns massor av butiksjobb, barjobb, städjobb och annat som du kan få tag i, som betalar bra, ger dig bra rabatter och nya kontakter! Får du dessutom en fransk anställning behöver du bara betala drygt 3 500kr för ditt säsongskort! Du behöver inte jobba mycket för att det ska gå runt, min första säsong i Val-D jobbade jag 3-5 eftermiddagar (från kl. 16) i veckan och fick in drygt 10 000kr/månad. Den här säsongen står Val-D dessutom som värd för Alpina VM, räkna med att allt kommer vara aningen dyrare i butiker och barer osv. Lycka till! Mvh / Per - din realist i Oktober-mörkret [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Budget inför säsong i Val d'isere?
Tillbaka
Topp