Budgetsnowbords

holadola

Ny medlem
Budgetsnowbords
Jag tänkte köpa ny bräda och är beredd att lägga drygt 2000 kr för en bräda med bindningar och skor, dock kan jag sträcka mig upp mot 3000 om man får något betydligt bättre. Är allt i denna prisklass dåligt?

Har tidigare kört en bräda som jag antar är ganska dålig eftersom jag köpte den på Stadium för 2000 inklusive skor för nästan 10 år sedan. Minns inte vilket märke, men det kan ha varit Warp. Tror att den var 158. Har aldrig kört någon annan, men har tyckt att den varit ok men på senare år har den dock blivit lite sliten och dessutom var bindningarna otroligt kassa. Är 187 och väger 83 så jag kanske ska ha lite längre bräda?

Brukar åka kanske 1 vecka varje år, möjligtvis 2 något år. Inga tricks o grejer utan bara vanlig åkning i backar och lite offpist. Har ändå åkte en del så jag skulle inte säga att jag är nybörjare, men inte alls avancerad.

Efter dessa förutsättningar, finns det något vettigt eller är det prisvärdare att hyra? Eller finns det någonstans (i Stockholm) där det kanske finns prisvärda begagnade?

Dessutom en bonusfråga, om man ska ta och investera i ett par nya skor också, finns det några prisvärda alternativ under 1000-lappen?

Tacksam för köpråd! (gärna så snart som möjligt då jag åker till fjällen om ett par dagar)

Budgetsnowbords
Ett tipps är att titta efter något juste begagnat, då kan du säkert hitta något betydligt bättre för samma pengar... var uppmärksam på skador bara...

//Oskar

Budgetsnowbords
Vad sägs om att kolla på www.boardstore.se... Där får du prisvärda paket.... Har själv köpt min bräda där och det gick smidigt...Då får du dessutom en märkesbräda till Warp-priser...

Budgetsnowbords
Hej hopp!

Jag håller med Oggebrod om att det kanske skulle vara lämpligt att scanna beg.marknaden när du har en något stram budget...