bullar i belaget?

raulie

Ny medlem
bullar i belaget?
Hej.

Igår vallade jag för första gången mina nya dynastar sultan 85. Har inte åkt på dem än.
Märkte då till min förfäran små knölar i belaget där skruvarna till bindningen sitter.
De är väldigt små och knappt märkbara, men man känner dem om man drar fingrarna över.
Är detta normalt och OK eller har butiken monterat med för lång skruv? Borde jag gå tillbaks och be om ett par nya?

Tacksam för svar.
Olle

bullar i belaget?
Verkar som dom gått lite långt... Skulle nog gå tillbaka och be dom titta på det. Risken finns att om man planslipar skidorna ett par gånger så kan skruvarna titta fram.

bullar i belaget?
Bra anledning till att lära sig montera själv, tar man det lugnt och mäter noga så är det svårt att göra fel. Nu är det ju lite sent för det men gå tillbaka till butiken och be dom göra om samt göra rätt. Kräv att få vara med när dom monterar och se till så att allt är okej!

bullar i belaget?
Antingen borrat för grunt, glömt att tömma hålen på spån eller använt fel skruvar.

Jag skulle dra ur skruvarna, slå tillbaka bulorna, borra lite djupare med ett något tunnare borr (3,5mm typ) och sen dra i dom igen med nytt lim.

Och slutligen: Montera själv nästa gång. Då gör man ju aldrig fel.

bullar i belaget?
Kan vara lite svårt att få bulorna tillbaka... Men visst. Låt dem dra ur skruvarna, banka lite, borra en gnutta mer alt fila lite på skruvarna.

Personligen skulle jag faktiskt inte bry mig ett skvatt om det bara var småbulor... De får sig ändå sina törnar ganska fort ;)

bullar i belaget?
Det bästa är ju faktiskt att det är säkert praktiskt att ha Bullar på belaget om man är hungrig ;) Om man inte åker. Men att åka med bullar på belaget lär vara jobbigt!

Senast ändrad:
bullar i belaget?
Det beror på typen av bulle.
En slät bulle ger säkert bra fart nerför.
Kanelbulle har säkert lagom grepp för att ersätta stighudar. (Stigbullar?)

bullar i belaget?
Nojlas sa:
Det beror på typen av bulle.
En slät bulle ger säkert bra fart nerför.
Kanelbulle har säkert lagom grepp för att ersätta stighudar. (Stigbullar?)
tror att pärlsocker på bullarna kan ge bra fästa uppåt! på vägen ner får vi tänka om..

bullar i belaget?
Hellre ett par bullar på belaget än en bulle i ugnen säger jag!
Angående stigbullar så tror jag att den flätade modellen har betydligt bättre fäste än den klassiska snäckan, oavsett pärlsocker. Men som alltid är jag konservativ och undviker nya moderna mirakellösningar när det finns gamla tekniker som fungerat felfritt sedan urminnes tider. Nej håll på med era bullar ni ungdomar, jag håller mig till mina stighundar!

bullar i belaget?
Detta är inte ovanligt, varje säsong så är det alltid nån tillverkare som skickar ut varningar ang detta.
Förmodligen är det en blandning av det som är nämt ovan och det är inte nått problem egentligen.

Gå tillbaka till butiken och be dem fixa det.

Bara att göra om göra rätt, är det en seriös butik så har dem varit med om det förut och vet vad som krävs.

bullar i belaget?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp