Bulor i belaget

thomastg2

Ny medlem
Bulor i belaget
Tjena!
Jag fick ett par typ 150 långa Haed cyber nånting med chili bindning på av en kollega som aldrig sett ett par telisar förut. Nu är det så att den som monterade bindningarna använt för långa skruv, med påföljden att det blivit små bulor i belaget....
Kan man göra ngt åt bulorna eller är det kört?

//Thomas

Bulor i belaget
pröv att bara byta ut skruvarna!!! om du ser på snowbordar blir det ofte utgjutning(bublor) eller ingjutet efter skruvar pga att de e för korta eller långa... så byt ut skruvarna så blir det nog bra!!!

Bulor i belaget
pröv att bara byta ut skruvarna!!! om du ser på snowbordar blir det ofte utgjutning(bublor) eller ingjutet efter skruvar pga att de e för korta eller långa... så byt ut skruvarna så blir det nog bra!!!

Bulor i belaget
Tjena igen!
Helt otroligt, nu har jag samma probem igen....
Köpte ett par Dynastar legend 8000 på Go i Länna, skidorna såldes med alpinbindning men jag köpte till en Black Diamond 01 telisbindning. När jag skulle dit för att lämna pjäxmått och sånt sa de att de inte hade några mallar för att göra monteringen... Jag orkade inte krångla, de drog av 200 på priset.
När jag kom hem tänkte jag montera skiten själv (mallen ligger ju i lådan för bindningen och jag är snickare) men efter lite surfning här tänkte jag att det är nog säkrast att lämna bort det.
Sagt och gjort, jag lämnade in skidorna på Skidsport i Bromma, skulle kosta 300.
Skidorna var klara ett par dagar senare, jag drog till Åre och upptäcker bulor i belaget!!!
Va faan! kollar man inte sånt innan man lämnar ut skidorna???
Vad kan jag begära av dem? Nya skidor eller?? Kanske går att dra ur skruven så att bulorna går tillbaka, men det känns inte helt rätt?
//Thomas

Bulor i belaget
hmm dom har förmodligen glömt blåsa ut flis mm från borrningen, men skruva upp och banka med hammmare, kan va att skruvarna är för långa även, då äre bara att byta (slipa ner dom du har) du kan begära nya skidor, särskilt när det kosta 300 kr ! = dyrt

Tillbaka
Topp