Bummarkompisar till Engelberg 07/08

Moggli

Ny medlem
Skulle åka ner till Engelberg med två kompisar i vinter men nu är det bara jag kvar.
Är ni några som ska ner skulle jag uppskatta om jag kan hänga på. Blir min första sässong men har varit i Alperna 4 veckor två år irad nu och i princip en vecka om året sen jag var 5 bast. Jag är där för att åka off-pist inte jobba om de inte vill anställa en öltestare kvällstid på någon krog.

Kollade liftkortpriserna och de kostade ju bara cirkus 4700 SEk för hela sässongen och 2500 från december till 7 mars. Detta får man ju inte gå misste om, så som sagt har ni planer på att åka ner så hör gärna av er.

mvh David

Tja vi är två pers som ska ner... har dock inte bestämt ort mm men engelberg är ett av huvudalternativen... vi har bil o så.. men har inte kollat boende mm.. vi kommer iof jobba en del där nere.. har du nått på gång eller?

Trevligt att det finns fler som en själv, som åker dit för att åka skidor och inte att jobba.
Funderar själv på Grindelwald. Har du boende där nere eller vet vad priserna ligger runt och om det finns?

//Jesper

Här är en kille som oxå skulle vara intresserad, av att dela boende och offpist-skida...

Dock har ej sökt jobb , kan ju vara svårt med min usla tyska ! Eine Bier bitte ;)

Tjena boys verkar som ni ett gäng som skall ner engelberg.. kolla upp en förmedlings firma som heter remax. de kan fixa nice boende. vi hyrde ett hus genom dem förra säsongen hade en hyra på 2500 sek månad typ. ha d bra hoppas för er att det trillar mer flingor i 07/08 .J

Jag och en kompis ska också till Engelberg för att åka snowboard (tänkte inte jobba där).
Vi stannar antagligen mellan 6 Januari och 6 April.
Har skaffat boende på hotell Bellevue som ligger så centralt det kan bli.
Rummet kostar ca 3000 i månaden per person, och då finns där även tillgång till ett gemensamt kök.
Om ni har problem med boende så skicka ett mail till: info@bellevue-engelberg.ch, de kan nog hjälpa er.
Vi ses nere i Engelberg!

Hamp_e sa:
Jag och en kompis ska också till Engelberg för att åka snowboard (tänkte inte jobba där).
Vi stannar antagligen mellan 6 Januari och 6 April.
Har skaffat boende på hotell Bellevue som ligger så centralt det kan bli.
Rummet kostar ca 3000 i månaden per person, och då finns där även tillgång till ett gemensamt kök.
Om ni har problem med boende så skicka ett mail till: info@bellevue-engelberg.ch, de kan nog hjälpa er.
Vi ses nere i Engelberg!
Hotell boende för 3 k i månden :S ? Seriöst? Fint fint i sådana fall ju ! Bra fixat :D

Bor i Luzern och åker för det mesta i engelberg även om det ibland blir någon avstickare till Andermatt. Försöker oftast åka offpist, så länge förhållandena är "säkra". Hör gärna av er om ni vill ha någon att åka med.

Tillbaka
Topp