Bunny hop hjälp

Ryoma

Ny medlem
Bunny hop hjälp
Hej, började med bmx för någon vecka sen och har frösökt lära mig bunny hop, jag vet teknik och sånt med problemet är att jag inte får upp fram hjulet tillräckligt högt. Några tips?

Bunny hop hjälp
jag lärde mig genom att puta med röven, luta mig frammåt och ryka upp styret samtidigt, låter konstig men då kommer man iaf upp i luften. de e en bra början innan man gör smd de gör på alla youtube- flimer. låter kanske konstig men jag lärde mig så fatta inte heller hur man gjorde i början. nu kan jag göra riktig bunny hop ps:en lätt cykel gör mkt

Bunny hop hjälp
men äre så svårt att bunnyhoppa ? man lär det sig på en pissekvart sitt på sadeln och kör på bakhjulet sen bromsar du med frambromsen och sedan luta dig frammåt samtidigt som du håller inne frambromsen så får du en flygtur kan ja lova dig.

Bunny hop hjälp
... ryck upp styret o sen när stryret e i luften(hjulet e ovanför marken), rycker du upp röven samtidigt som du lutar dig fram, så gör jag.

Bunny hop hjälp
R_krona sa:
men äre så svårt att bunnyhoppa ? man lär det sig på en pissekvart sitt på sadeln och kör på bakhjulet sen bromsar du med frambromsen och sedan luta dig frammåt samtidigt som du håller inne frambromsen så får du en flygtur kan ja lova dig.
hahahahah

Bunny hop hjälp
om du ska bli bra så måste du träna, jag har kört bmx i 2 sommrar och jag hoppar upp på bord, så jag säger bara öva öva öva.

Bunny hop hjälp
dra styret högt upp och luta dej bakåt sen när du har fram däcket uppe i "typ" nästan 45 grader så lutar du dej lite framåt ...
försök med det till du får upp bakhjulet! ;D

Bunny hop hjälp
ooooooooooommmmmmmmmmmmmmmmmmggggggggggggggggggggggg.. Vad hände med att öva tills man lär sig, spelar ingen roll hur mycket du sitter på freeride du måste ändå sätta dig på cykeln! -.-

Tillbaka
Topp