Burton boots

Burton boots
JA, dom är nått att ha..
dom är både freeride och freestyle, den lilla rutan som du ser en bit ner på högersida förklarar de mesta du behöver veta, de som är markerade med orange beskriver bootsen. BG och ADV betyder att dom är anpassade för "beginners" och "advanced" åkare. FS och FR står för "freestyle" och "freeride" (BM=Bigmountain, X=Boardercross) . 5:an som är längst ner är ett mått på hur styva bootsen är. 1 är mjukt och 10 är hårt.

hoppas du förstod mitt något krångliga svar.. peace

Burton boots
Haha tack du men min kompis va i en affär och dom sa att man inte skulle lita så mycke på sånt som hemsiderna själv skriver för dom vill bara sälja... och så sa han att man typ kunde fråga här Aiiight

Burton boots
Jag har varit och testat moton samt Ion. Moton har "kass" passform om man jämför. Ion sitter tight med grymt hälgrepp! Detta mycket tack vare att dem är snävare runt vristen. Jag kommer köpa mig ett par Ion som det ser ut nu. Dem är ganska dyra men bootsen är fan det viktigaste. Värdelöst att köra med glappande eller slappa boots.

Burton boots
se bara till att du inte köper för stora.. dojjor töjjer sig som tusan! fick ett par burton driver-x förra året av skidskolan.. kunde inte ha dom på mig mer än 5 minuter i streck för dom va så små.. men efter 2 veckors åkning i dom satt dom klockrent. lycka till
/vick

Burton boots
Lerman sa:
Okey ska tänka på de tack för att du sa de så om dom är typ 1 cm längre en min fot blire bra då?
Att köpa boots online är riktigt knepigt, gå till en affär och testa ist.
Tårna ska nudda längst fram utan att det gör ont, men tänkt på att de kommer töja sig ganska mycket när du åker..

Burton boots
Är så att jag bor på gotland...
finns ingen snowboard afär här..
och så åker jag messt i min kompis backe.. (är liten och ful ;D)

peace

Burton boots
Både freeride och freestyle boot i grunden med medel flex men enligt mig lite mer freestyle.
Har en polare som skaffade sig en moto men han tyckte hälgreppet var rätt så dåligt när han skulle skära.

Burton boots
slick-fit:

Kör på SL-9, dock har det bara hunnit bli en dag på konstsnö ännu så det är väl inte så mycket att komma med, men är än så länge jäkligt nöjd med dom. Framförallt dom smidiga yttermåtten, burtons mest slimmade dojja yttermåttmässigt i stort sett en storlek mindre jämfört med Ions med samma storlek. Väldigt bra respons i dom och man sitter fast ordentligt med hälen, dock fick jag lite kramp i foten men dom är ju inte riktigt inåkta ännu. Dom känsn styvare än mina gammla Ions, men det har nog mer att göra med att dom är så pass utslitna

Burton boots
... Moto.. en av Burtons billigaste boots..

Om du är nybörjare, inte har så mycket pengar och INTE bryr dig så mycket om bra hälgrepp, passform eller känsla så kan du ju ta å köpa den..

jag har sagt det förr och jag säger det igen: Skorna ÄR viktigast..

köp ett par Hail åtminstånde (om du e jibber) eller Ruler (om du kör mycket i pisten)

/Pinn

Burton boots
Lerman sa:
Okey ska tänka på de tack för att du sa de så om dom är typ 1 cm längre en min fot blire bra då?
enligt mig på tok för stort.. för många år sedan investerade jag i ett par fina burtonskor och tog en storlek där tårna precis stötte i framtill.. dom blev för stora.
enligt den storleken som står på bootsen så skulle det egentligen varit fysiskt omöjligt för mig att få ner mina fötter i driver-x-bootsen som jag töjde till bra storlek så...
köpa boots suger big time! ta dig tid.. om möjligt köp hem o snöra på dig o gå runt länge..
o lyssna på pinn. bootsen är det viktigaste.
/v

Burton boots
okey...
kanske blir så att jag ska upp bara att de kanske börgat snöa här redan då och jag börgar bli lite sugen på att åka ;D
för om man beställer hem boots och tästar och så och vill skicka tillbaka dom så betalar man själv frakten tillbaka?

peace

Tillbaka
Topp