Burton: clash+freestyle+tribute

Tja har beställt lite grejer från blue-tomato och jag tänkte fråga om ni vet om det funkar bra med freestyle bindningar stl L och tribute boots stl 11.5 (43-44) på clash brädan och då tänker jag på brädden. tror ni att man måste ha stor vinkel då? kom över dessa prylar + brädväska och leash för 5300kr, rätt ok! funderar på om man skulle skaffat sig drake gt bindningar istället? har ju gaspedal såman får upp bootsen lite, är billiga också. jaja ha det bra

Nu vet jag inte vilken längd du köpte men midjan på Clash går från 24 cm på 47:an till 25.2 cm på 62:an.
Jag åkte tidigare på en Motion 67 med 25 cm midja och när jag köpte nya skor (Burton Ruler 46) blev den alldeles för smal, jag hade rak bakfot och 21 grader fram och P1 bindningar med gaspads.
Clash 57 och 62 är ju till för M/L bindning så då borde det ju funka men det beror ju också på hur stora skorna är utvändigt och hur mycket stance/vinkel du har.
Nu har jag 26.5 cm midja på brädan till rulerskorna som är storlek 46 och det känns helt perfekt.
En centimeter mer eller mindre i midja gör stor skillnad.

Det är en 57:a, där är midjan 25cm. Jag vet inte riktigt hur stora skorna är utvändigt och min vinkel har väl inte varit så stor tidigare men jag får väl prova mig fram.

Hello

Burtonboots passar bäst i Burtonbindningar, och L är den största storleken som finns att tillgå. Du hittar nog ingen annan bindning med bättre passform. Burtonboots passar inte speciellt bra i Drakebindningar enligt mitt tycke så Drake GT hade nog inte varit ett bättre val. Både bootsen och bindningarna i fråga är de mjukaste som Burton har, dom passar säkert bra ihop. Styva boots och bindningar passar inte bäst för alla och har man mjuka bindningar så är det inte så bra med styva boots, och vice versa.

Problemet kan som du säger ligga i att brädan är för smal för storlek 11.5. Jag har Burtonboots i storlek 10.5 och midja 25.4 cm, har aldrig haft problem av betydelse med att bootsen tar i snön. Då kör jag visserligen rätt vinklat. Har du bredare bräda så blir det stabilare men också trögare att svänga från kant till kant, här gör en cm stor skillnad.

Lycka till!

Tillbaka
Topp