Burton Custom 158 eller Uninc 156

kika123

Ny medlem
Har fått ett erbjudande att köpa en Burton Custom 158 (05/06) för 4000 kr och en Uninc 158 för samma pris. Jag kör mest pist och puder men även lite park och det brukar bli ganska mycket bigjumps. Jag är 178 cm lång och väger cirkus 73 kg, skostorlek 43! Vilken av dom här brädorna passar mig bäst?

Senast ändrad:
jag skulle säga costum.. körde på båda vörra vintern och unincen är lite jobbig i puder då den är centrerad.. costum är lite bakmonterad men funkar kanon i parken också..
Uninc är en riktigt parkbräda med en jävla pop, älskade den tills den .crack. så nu står jag i samma position som dig.. fast jag tror jag fortsätter på uninc, synd bara att årets 58 är så jävla ful.. för årets dock, mumma.. fan va fresh..
altså, jag skulle nog säga att du ska köra costum med så mycket isär montering som möjligt..

Det blev en custom tillslut, nu är jag bara på jakt efter ett par nya bindningar nån som har nått tips?

Cheers

Det var väldigt dyrt för brädan tyckte jag.

ska du ha bindnings så är det p1 eller cartel som gäller

satsa på min Uninc 156, kolla annonser
den är dessutom rosa =)
båda brädorna funkar perfekt för det du vill köra, så detta handlar mest om smak, du kommer lbi nöjd med båda

du när det gälelr bindingarna.. jag skulle ha kört på ett par cartel, sköna bindningar.. annars kanske mission är ngt.. billigare men också riktigt sköna..

//CJH

Custom eller Mission om du har ont om pengar, de är lite mjukare än Cartellen men fungerar utmärkt. ska själv byta från Cartel till ett par Custom då ja föredrar mjuka förlåtande bindningar

Men det känns väl ändå som man får lägga lite pengar på bindningar för jag vill ju ha några som är i samma klass som brädan.

köper du custom eller mission så håller dem helt klart samma klass som brädan! men av de två så är mission dem som är snäppet vassare, kostar strax under två tusen på blue-tomato.at , bra sida med billig frakt (typ 10euro max) och leverans till dörren, sparar nån hundring på att köpa där ist för svensk affär

Okej, men jag tyckte jag läste att missionen var lite mer av en park bindning, men för tillfället står det mellan mission, custom eller drake czar som jag kan få för 1000:-..

Senast ändrad:
1. drake har inte burtons otroligt sköna capstrap som förbättrar greppet overall men framförallt i hälsvängarna då din häl pressas ner mot bindningens häl istället för att mosa sönder tån som vanliga toestraps gör

2. jag vet inte hur de är med drake på burtonbrädor? burton har ju anorlunda bindningshål för att endast burtonbindningar ska passa

3. det finns inget som definerar en parkbindning eller en freeridebindning
missionbindningen är en väldigt lätt bindning med sköna straps, medelhög bakkappa med medelmåttig respons perfekt för dej som vill kunna åka överallt
ändrar du dej senare och vill ha en styvare bindning kan du köpa burtons team highback, en något styvare bakkappa (samma som du hittar på cartel). du kan även flytta ankle-strapen högre eller lägre beroende på hur pass flexibel överdel av skon du vill ha, högre upp för mer respons och lägre för en softare känsla

Tillbaka
Topp