burton freestyle in my ass !

LANDING

Ny medlem
hejsan alla goa o glada !

min dag idag började med att ja o min polare gick cirka 4.5 km till en backe för att träna på 5or.
när vi kommer dit så e vi dyng blöta av svett och riktigt trötta.
sätter oss ner o vilar ett litet tag...men sen så börjar jag knäppa på mig mina burton freestyle 05 bindningar och är precis på väg att åka då båda nedre spännena går av på båda bindningarna.
och jag blir ju sisådär lagom glad.
så det e bara gå hem igen och sätta sig framför datan och skriva detta.

frågan till er nu är :

vad ska jag göra ?
maila till burton eller nått sånt?

har inget kvitto kvar heller.

är väldigt tacksam för svar // crippa ekström

Var köpte du bindningarna? Om det är nån storkedja så blir det tufft utan kvitto. I så fall, vänd dig till Burton direkt och var _jävligt_ ödmjuk. Men i första hand är det återförsäljare som gäller. Köpte du bindningarna i en liten affär är chansen att säljaren minns dig lite större, då kanske de är sjyssta. Om inte, återigen, vänd dig direkt till Burton.

Kvitton (för dyra saker) ska man spara tills garantin löpt ut, om man inte fått ett separat garanti-intyg eller liknande.

Jag flyttar tråden till Snowboard.

jag köpte tyävärr bindningarna begagnade av en kille som aldrig använt dom.
alltså helt nya i förpacking o allt.

någon som vet burtons email adress?

// crippa ekström

Burton har livstidsgaranti på sina grejer. Problemet är att det är Megascene som har generlaagenturen i Sverige (hade förut iaf) å dom är dumma i huvet. Riktigt skitjobbiga att ha att göra med.
Så gå tillbaka till försäljaren, dom ska kunna fixa nya spännen åt dig.

Gå till en burton-återförsljare, säg att du vill köpa spännen till en freestyle bindning, vips, klart, fattar inte hur folk kan vara så handlingsförlamade..

Men orka gnälla över ett spänne.. Jo visst kan det vara lite trötsamt men vafan shit happens..

tråkigt att höra om dina problem med bindningarna, och jag förstår din frustration när saker pajar precis när man skall ut och köra...

För att svara på lite av frågorna,

Det är livstids garanti på Burtons bottenplattor ifrån 2005 (inte hela bindningarna). Annars är det 1års garanti med kvitto som gäller. Då kan man lämna in trasiga delar och få nya direkt.

Självklart finns konsumentköplagen på kundens sida vid fabrikationsbrister, (2år med kvitto äldre än 1 april, 2005, och 3år efter) även här gäller dock endast köp i första hand med giltigt kvitto.

Jag hoppas att många upplever burton som bra när det kommer till servicen på trasiga prylar (kanske inte på Megascenes tid) och de flesta återförsäljare som säljer Burton har reservdelar (eller kan beställa) så vänd dig gärna till dom.

Det är alltid lättare att få hjälp av butiker om man har köpt produkten av dom, men man bör få hjälp i alla butiker vart man än är i världen. Att vara trevlig och tacksam brukar också hjälpa för att få bättre hjälp.

Kontaktinfo för Burton i Sverige är,
Del Pupas AB
info@burton.se
031-707 60 00

Mvh
Ola,
Burton

mm nee maila dom kommer inte hända nått ..

Om du har köpt dom i en svensk butik tycker ja du ska ringa eller likande till den butiken o fråga dom ..

hoppas de blir bra

Jag gick in med mina trasiga spännen på stadium och fick nya i handen direkt. Utan kostnad.

Bindningarna var inte köpta på Stadium.

Var ödmjuk och berätta vad som hänt så kanske de känner för dig.

Tillbaka
Topp