Burton inde

Unik

Ny medlem
Burton inde
Hej, jag köpte en burton inde bräda idag, fast jag har aldrig sett den med egna ögon utan bara på internet.
Det står på internet att den har en smalare tail än nose. Syns det mycket och hur påverkar det åkningen?

Burton inde
Det var så att en annan person köpte brädan åt mig billigt, och jag skulle ha en custom egentligen, men de var slut så det blev en indie. Jag hann alltså inte kolla upp så mycket.

Burton inde
att brädan e smalare bak än fram har den effekten att det flyter bättre under puderåkning. indien e vääl inte en ren freestylebräda om ja får säga de... mer en överallt-bräda i så fall? ..o va som gäller custom kontra indie så e ju den förstnämnda en mycket bättre bräda!
..antar att du valde av burtons brädor iome att du nämner dessa modeller.. då skulle ja valt en seven istället för indie.

hoppas brädan e skön iaf!

_________

fred ut!

Burton inde
Om jag inte har helt fel så är Indie efterföljaren till -02 modellen Motion. Motion var en lillebror till Custombrädan med lite billigare, tyngre och mjukare material men med en liknande skärning och känsla. Det som i så fall skiljer Indien från Motion är just pintailformen, som jag antar som sagt ger ett bättre flyt i puder men ett sämre uppförande vid exempelvis fakieåkning. Ang. Seven så är det om jag inte missminner mig en mer renodlad freestylebräda medan Custom och Indie ligger mer åt freeridhållet. Själv åker jag på en Motion och är mycket nöjd med den. Om det är den typen av bräda du vill ha så är Indien inget dåligt köp, men självklart är den dyrare Custom en bättre bräda.

Burton inde
Indie är en kanonbräda att köra i pisten, så väl som i lössnö, lagom vridstyv och flaxar inte så mycket. Det är en perfekt bräda för dig som kör lite var som helst men kanske inte hoppar så mkt. Pintailformen gör ju som sagt att den flyter bra, men den blir inte lika stabil i hoppen som Clashen eller Customen.

Burton inde
köpte mig en burton indie i förrgår å har inte hunnit testa den än men väntar olidligt på att få komma upp till hemsedal å piska skiten ur plankan!! vad ja hört så är indie en något så när lillebror till customen, en allround-bräda aningen mer åt freeride-hållet...

Burton inde
att nosen är smalare påverkar lite hur radien på brädan är, kanske att den stegrar mot slutet vilket ger en liten kick ur svängen.. sen stämmer det nog det där med bättre flyt i pudret, har inge koll på det..

Jag hade en Motion innan min nuvarande bräda, mkt skön bräda som funkade överallt på berget.. Lite mjuk för mig bara...

Burton inde
...nyss hemkommen från hemsedal och jag är fullständigt lyrisk över min indie. har blivit både offpist, pist och snowboardpark och den är tokskön överallt. peace.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp