Burton Johan

juvas

Ny medlem
Burton Johan
Är det nån som har åkt på Johans promodel -04? den har ju styvhetsindex 9 på burtons egna lilla skala som går upp till just 9... det kan ju verka som en stum liten pryl det där..
stämmer det?
tänkte köpa en ny bräda runt 160-163, har lagt ner park o hopp sista åren så nu vill jag ha nått som man kan bränna på som fan med o göra riktigt bitiga svängar..

Burton Johan
Jag har inte åkt på den, men däremot så har jag testat Burtons Frontier och Republic som för föregångarna till Johan. Lite har dom väl smaskat till den nya annars vore det ju lite fult. Men det är ju samma typ av brädor och detta är just vad du söker om du vill fläska på som fan och fortfarande vara stabil som fan i svängarna.

Burton Johan
Tror inte deras styvhets skala är så mycket att lita på.Custom brädan ligger ju på 7 och det är ju en skit mjuk bräda.

Visste ni att Johan är kickad ur burton teamet förresten?har hört rykten om det.stämmer det?

Burton Johan
Stämmer, rykten som jag ar hört är att det bla beror litegrann pga skador + annat. Hörde också att han hårdtränar nu och är på väg tillbaka..men det är bara rykten...

Burton Johan
Enligt snacket på Burton Communityn så har hans kontrakt gått ut och inte blivit förnyat. Sen var det något annat snack om att han knarkade eller lökade också, alternativt inte passade in i marknadsstrategin längre. Det mesta var spekulationer tror jag. Brädorna var redan tillverkade så Burton är väl inte så sugna på att dra tillbaka alla Johan-brädor bara för det. Det som är skumt är att det även finns en late model av Johan som är 166 cm lång, det kan tolkas som att beslutet kom rätt plötsligt. Någon anledning är inte officiellt bekräftat vad jag vet, men han verkar vara borta fån Burton.

Burton Johan
Vad jag har hört så ville han inte ta på sig ghetto stil och blev sur och stack eller blev kickad, osams blev dom iallafall. Han kanske knarkar för mycket också.

Att dom inte vill förnya kontraktet samtidigt som dom släpper en promodel verkar korkat.
Jag hörde nåt om att johan är på väg till hammer.
Just nu är han väl hemma och är packad i gällivare, det där med hårdträning tror jag inte det minsta på.

Jag har en johan04 som jag inte har provåkt än.
Den är mjukare än republic och frontier.
Jag fick den på reklamation av min frontier. Toppskiktet är lika klent som förut. Jag råkade repa den när jag vallade, en stor repa i toppskiktet. Jag tror inte den kommer hålla hela säsongen men man får hoppas på det bästa.
Men det är sköna brädor.

Den där styvhetskalan är nog inte att lita på.

Burton Johan
Bara en fundering:
Kan det inte vara så att styvhetsskalan avser hur styva Burtonbrädorna är i förhållande till varandra och inte alls har något med andra brädors styvhet att göra? Dvs att det stämmer ganska bra då man jämnför burtonbrädorna med varandra men inte med övriga märken. Burton brädorna är ju generelt sett ganska mjuka.

Burton Johan
Jag har en johan 166 -04. Em mycket stabil bräda, inget fladder där inte, skall mycket till innan kantgreppet släpper om man törs stå på i svenska isiga pister (om kanterna är vassa)Brädan fungerar även i big jump, i allafall med old school trick typ Airs, "lite tung att snurra dock" Skall jag klaga på något, så är det att den kräver endel benmuskler för att kunna användas till sin fulla rätt. Men det beror mer på användaren än brädan. Så summa sumarum försesongsträningen har börjat, det kan bara bli bättre till -05års sesong.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp