Burton lägger ner Forum, foursquare och special blend

Man kan inte överleva i snowboardbranschen bara på en image och ett team man hade på 90-talet. Visst de kanske fortfarande har bra åkare men det har de andra märkena också. Och så länge man inte kan erbjuda en unik produkt så dör man i en bransch som är extremt trend och ungdomsstyrd speciellt för ett märke som levde på sin image.

gbgpuderludret sa:
Man kan inte överleva i snowboardbranschen bara på en image och ett team man hade på 90-talet. Visst de kanske fortfarande har bra åkare men det har de andra märkena också. Och så länge man inte kan erbjuda en unik produkt så dör man i en bransch som är extremt trend och ungdomsstyrd speciellt för ett märke som levde på sin image.
Eller så vill Burton få bort en del av konkurrensen på marknaden nu när de har fått tag på patentet som gör att de kan tillverka brädor med "the channel". Jag är förvånad att Burton höll liv i The Program så länge som de gjorde.

Doughboy sa:
gbgpuderludret sa:
Eller så vill Burton få bort en del av konkurrensen på marknaden nu när de har fått tag på patentet som gör att de kan tillverka brädor med "the channel". Jag är förvånad att Burton höll liv i The Program så länge som de gjorde.
Jag tror det fanns pengar att hämta i ett par år men det gav väl ingen kosing mot slutet därför la de ner det. Samtidigt ligger det nog en del i det du skriver också. Fast jag tror inte Forum köparna konkurrera med Burton köparna då Forum var lite av ett underdog märke som folk köpte mycket för att vara lite anti Burton och coola.

gbgpuderludret sa:
Forum var lite av ett underdog märke som folk köpte mycket för att vara lite anti Burton och coola.
ungefär så, skulle vilja uttrycka det som (att det var) burtonkvalitet fast med en radikalare image och en lägre prispunkt... nu försöker de ju integrera en mer "core" image under samma hustak...framtiden far visa...

gbgpuderludret sa:
Samtidigt ligger det nog en del i det du skriver också. Fast jag tror inte Forum köparna konkurrera med Burton köparna då Forum var lite av ett underdog märke som folk köpte mycket för att vara lite anti Burton och coola.
Alla märken är konkurrenter till Burton oavsett marknadssegment.

om burton kan legge ned forum så eier vel burton forum, og da er det jo ingen konkurrent ;)

jeg liker Forum sine brett, Destroyer har vært min følges venn i mange år, fet grafikk osv og en skaplig pop, men DC får mine penger fra nå av:)

men dog synd att man mister en brettleverandør som har vært med en lengre tid, men det har jo kommet så mange andre på markedet så kanskje like greit med litt utskiftning:)

Jaha ja, recessionen börjar kännas även hos Burton.

Synd att Forum verker vara de boots som passar mina fötter bäst...

Tillbaka
Topp