Burton Malolo, osäker på längd

breach

Ny medlem
Hej allesammans!

Jag ska nu köpa en Burton Malolo, men är väldigt osäker på vilken längd jag ska ta. När jag har frågat folk om tips, så har alla sagt helt olika. Jag är 180cm lång, och väger ca 67kg. Tanken är att jag ska åka mest offpist, såklart. Tar gärna emot tips och argument.

Tack till er som orkar svara!

158 blir utmäkt för dig. Jag skulle dock definitivt kolla på Lib-Tech Mullet 160 också om jag var du.

Senast ändrad:
hej, kör själv en malolo, förra årets.
är 188 lång och väger 72, kör på 166an och den går fint för mig, lite tung ibland,
men den svänger fint så du kan nog ta en större också om du vill det.
lycka till

Senast ändrad:
Lånar tråden lite...

Det är så att jag har sett ett nice erbjudande på malolo 162 men problemet är att jag vanligtvis kör 154-157cm långa brädor och malolon är ju enligt burton sizedown på 2-4cm. Tror ni att det kommer att bli för lång som puderbräda för mig skulle nog inte tveka om det var malolo 158 eller 154cm. Är annars 179cm lång och väger 85kg (muskler)!

Så vad säger ni som har prövat eller har koll?

Körde förra säsongen på en malolo 162. Grymt rolig bräda! Burton har nog rätt att man kan ta en litet mindre storlek än vanligt, skulle jag köpt en ny hade jag gått på 158 (själv är jag 175/80). Tyvärr blev min stulen så ifall ni ser till någon riktigt tuktade malolo 162 med repor ner till belaget vid kanterna så vet ni var den kommer ifrån :( Köpte en begade supermodel X 160 och den är helt ok men tycker malolon var klart roligare...

Tillbaka
Topp