Burton Name Dropper (Ny bräda size)

Knudz

Medlem
Hej!

Tänkte köpa Burton Name Dropper 2018-19 versionen (lite billigare) för att tror den här brädan är perfekt för mig, med sina specifikationer. Problemet är att jag borde nog ha 152+ i längd, iallafall det jag blivit rekommenderad, (180 lång) men hittar bara en bräda med 148 cm i längd. Vet inte om det spelar stor roll eller ska jag köra för denna? Ska ha brädan för park / lekfullhet.

Beror på hur stor du är i övrigt. Om du väger över 65kg eller har skostorlek över typ 40 så skulle jag välja något annat/större.

Undrar också om någon kan rekommendera några låga flexiga bra bindings till Name Dropper som passar för park / fun?

Tror 155 hade passat dig bättre men har du inte jättebred stance så funkar det nog med 151an. Vill du ha mjuka bindningar så rekommenderar jag Union Contact Pro, klockrena för park/jibb och kommer passa bra med brädan.

151 eller 155 skulle båda funka perfa för dig. Jag skulle kört på den lite längre av dem, lite mer stabilitet och du kan ha den lite längre. Sen kan du välja mellan M eller L bindningar på båda

Edit: Skulle inte gå lägre än 151 tho

Tillbaka
Topp