Burton Retrotwin VS Burton CustomX

Dojjanone

Ny medlem
Tjena, tänkte skaffa mig en ny bräda ( 06:a ) så skulle vilja ha några riktförslag...
Kör 85% park och resten åker jag runt i pudder...
Så här är dom två alternativen som jag funderar på:
Burton retro twin 155
Burton CustomX 160
Båda är 06 modeller.
Är 1,77 och väger cirkus 57-58

PS. vill inte ha några tips på andra brädor!

Senast ändrad:
omöjligt att köra retrotwin i puder=) satsa på customx för det är en mkt bra freestylebräda och en otrolig allround som många proffs kör med=)

Retro twin är inte alls omöjlig i puder, den har en lättare nose å tail vilket underlättar flytet i puder, den är bred och får mkt snö under fötterna, den e inte för hård (en 6a på skalan precis som burtons puder no1 FISH) . bara du monterar bak bindningarna ett snäpp så flyter den på fint som fasen :D

Med lättare nos å tail så går det också mkt bättre att snurra (läs mer på burtons hemsida), den e lagom mjuk för lek, men samtidigt styv nog att gå stort, precis lagom =)

custom X är för hård för parken, inge bra att leka runt med på rails etc

...

du SKALL ha en TWIN.. för du kör 85% park..

INGET annat gäller...

skulle du köra 33% pist 33% park och 33% puder/off pist (cirkus asså) så skulle jag rekkomendera en Custom X..

du som jag är en liten parkråtta och då kör vi med parkbrädor... så är det bara..

vill du leka i pudret så bakmonterar du bara dina bindningar så mycket det går så funkar det bra att köra lite lösare snö.. du (och jag) kör ändå så passa lite utanför parken att vi skall köpa en parkbräda..

kör TWIN ..

/Pinn

åå.. varför kör inget burton pro med Twin ???

Det gör de visst det...Dominant & Twin .. när de kör en riktig parksession ... annars så kör de sina egna promodels eller en mer allround-passade-bräda. typ Custom eller UnInc eller dylikt..

:)

swerik sa:
varför är det inget burton pro som kör med den då??
FÖr att de filmer du säkert sett inte innehåller 100% parkåkning. sen väger inte alla pros under 60.

Har precis köpt en twin av årets model, ville inte ha en vanlig custom för folk sa att den va för hård, väger 62. en custom x är ännu hårdare och kör du mest park tycker jag det låter självklart med en twin.

Senast ändrad:
Jag var i parken i förrgår med min CustomX 164, funkar hel grymt att raila med den, förbannat jävla kul var det också!

men blir mkt "Cirkus" för min del...

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp