Burton Ruler boots

wayne

Ny medlem
Burton Ruler boots
Funderar på att köpa en burton custom bräda med custom bindningar inför vintern. Funderar också på ett par ruler boots till det. Är det någon som har testat ruler?
Har hört att burton boots passar bäst till burton bindningar, stämmer detta?

Jag vill köra både park och offpist, men mest offpist.

Burton Ruler boots
har ett par ruler, hmm, tror fan de är sex år gamla, håller fortfarande. ruggigt sköna. passar bra i mina drakebindningar också.

Burton Ruler boots
det blir ett mycket bra val...
men varör inte köpa burtons ruler step in!? har kört 6 år med vanlig bindning och sedan de 5 senaste på step in. ok kör man mest half pipe kan jag kanske förstå men får oss vanliga dödliga freeriders så är step in optimalt!

//

Burton Ruler boots
Burtons bindningar och boots är designade att fungera bra tillsammans, så hittar du ett par Burtonboots som passar dig så är det helt klart en bra kombination. Olika bootstillverkare har dock olika passform så köp inte Burtonboots bara för att du har Burtonbindningar. Det är viktigare att bootsen passar dina fötter än att bootsen sitter som slickade i bindningen.

Burton Ruler boots
Vilken längd tycker ni jag ska satsa på? Jag är ca 178 cm och väger 70 kg. Jag funderar mellan 158 och 162. Jag ska åka både park och puder, men det är pudret som lockar mest och att kunna dra på riktigt.

Vad tycker ni?

Burton Ruler boots
Körde 60-70 dagar på ett par Ruler förra säsongen och tyckte dom var grymt sköna. Varningsflagg dock för att de kan "töja" sig ganska mycket. Jag har storlek 42½ i vanliga fall, köpte 40½ på bootsen och dom kändes nästan för stora i slutet av säsongen!
Kan tilläggas att jag inte åkt i några andra boots, så jag har ju inget att jämföra med, och kanske sliter man ut ett par boots på 50 dagar??

Burton Ruler boots
jag håller med om att stepin är är grymt!
jag har kört burton SI i 5år och är grymt nöjd!
vad det gäller brädan tycker jag att du ska ha minst en 168a, o vad du gör köp inte för kort!

Burton Ruler boots
det är inte för långt med 162 för mig som är 178?
självklart lockar pudret mest, men jag vill också hoppa med den?

Tillbaka
Topp