Burton T6, endast för proffs?

holten

Ny medlem
bra bräda bra pris... jag gillar dock inte burton, men får du ett bra pris på den så kan det nog vara en bra affär.

mm..verkar som om du har rätt, holten. Men nu kom jag på en annan faktor som nästan e den viktigaste...
Jag har 45 i skostorlek på mina boots, e inte T6 lite väl smaL?

T6 är en ruggigt bra bräda å den är självklart inte bara för proffs :) Om du kan så ta med dig dina boots å ställ dom på brädan å se hur mycket det sticker ut.

Om brädan är för smal, kika på Burton Baron.

Lycka till!

Använder den här traden istället för att skapa en ny:

Ska köpa en bräda som jag ska mestadels ha för pist, rail o hopp men ska oxa klara lite offpist de dagar da man tar fel bräda med ut i backen eller pudret inte är sa djupt.

För tillfället ligger mitt val mellan T6 och Custum X.

Har nagon testat de bada och vilken är i sa fall stabilast i höga farter (pist).
Hur är de i rotation, pa rail o i puder?
Hur paverkar aluminiumkärnan i T6 brädan i jämförelse med cX

Kommer att test aka bada innan jag köper men det är alltid intressant med andrass tankar och funderingar.

Jag skulle aldrig använda varken en Custom X eller en T6a att raila med...och dom kräver ruskigt mycket av åkaren om dom ska användas till att hoppa med. Om du ska testa båda så kommer du nog att känna vilken som faller dig på läppen...

Skulle nog inte raila med T6an.
Speciellt inte när burton skrivit att dom ersätter ingen T6a som gått sönder genom att man jibbat med den.

Då skulle jag nog välja custom x om det stod mellan dem

Tillbaka
Topp