Burton T6

Theoldskipper

Ny medlem
Burton T6
Har en Burton T6 (late model förra året)158 med mission bindningar på. Den är för kort för mig. Vad kan begära för en sådan??? Skicket är väldigt bra... Kommer att läggas ut på Köp&sälj om jag skall sälja den...

Burton T6
Du har köpt på dig marknadens dyraste snowboard och nu är den för kort. Har du växt mycket över sommaren eller har du aldrig haft för avsikt att använda den. Du säger iofs inte att du köpt den bara att du har den, du har väl fått den på något annat sätt.

Ju dyrare prylar man har desto svårare är det att få tillbaka en vettig del av pengarna man lagt ut. Enda chansen att få bra betalt är att hitta en kund som är ute efter exakt den brädan och redan tänkt hala upp ca 7500:- för brädan och bortåt 3000:- för bindningar. Jag tror dock att det är svårt att få mer än 70% av nypriset (i bästa fall) Dessutom är det alltid svårt att övertyga någon som tänkt lägga ut såpass mycket pengar att lägga en relativt sett ganska lite mindre summa på något som redan är använt. Känslan av att ha något helt nytt är värt en del.

Burton T6
Jo som sagt, jag har inte köpt den utan jag har fått den genom andra kontaker, dock ej olagligt. Ja det är ju svårt att få vettiga priser för sådana saker. Förra året försökte jag kränga en BMC (fått genom reklamation av annan bräda) som ej var använd och fick bara en massa skambud. Finns det en seriös marknad någonstans???

Burton T6
Problemet är att marknaden för dyra snowboards är så grymt liten och de som vill ha dyra grejer vill oftast ha nya prylar och är beredda att betala för det. Detta trots att det går att få tag på riktigt bra, nästan nya brädor för mycket mindre pengar. Snowboard är väldigt trendstyrt och för många är det värt mycket pengar att få visa upp sig med det senaste.

Burton T6
Ok har en Omen 163 2003 som jag kanske kan byta med dig. Bindningarna behöver du ju inte byta. Vad har du för exakta mått på den?

Min har samma mått som i år 25 midja, 8,2 radie.

Magnus

Burton T6
Skulle vara intresserad av att byta ja, dock ej mot en Omen. Jag har upptäckt att den bräda jag har är den bräda som säljs i år, alltså har jag en T6 -04 159
http://www.burton.com/Burton/gear/products.asp?productID=11
Och den är körd extremt lite.

Det som jag skulle vara intresserad av att byta mot skulle vara:
-En längre T6 162, Pengar kan läggas emellan.
-En "Code" 160+ eller 163, helst 163.
Förslag mottages gladeligen!

Jag vet ej om jag får lägga ut detta här, om jag gör något fel så är jag ledsen.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp