Burton Total Impact Shorts

EmilT

Medlem
Tjena!

Har nyligen köpt ett par Burton total impact shorts med g-form skyddstekniken.
http://www.burton.com/default/burton-total-impact-short,-protected-by-g-form™/W16-102881.html

Undrar om det finns någon här som har använt dessa förut och vet om de funkar bra. Har inte kraschat med dem än så vet inte hur de är. Det står ju liksom att de ska vara mjuka och stelna till vid stötar, men jag har bara svårt att föreställa mig att de skyddar bra om man exempelvis slår i en rail eftersom de är så mjuka.

Skulle vara skönt om någon som har erfarenhet av dessa kunde säga hur bra de skyddar vid ev krasch :)

Jag har ett par och var ganska skeptisk till att de skulle skydda väl. Nu har jag iofs inte använt de jättemycket, och inte krashat stort med de, men har ramlat på stjärten och sidan på boxar och rör ett par gånger. Förväntade mig direkt den där hemska smärtan man får när man ramlar på svanskotan mot något hårt, men det har mer eller mindre uteblivit. Kanske har det varit en kombo av att jag lyckats ramla på fläsket i stjärten i kombination med skydden men jag upplever helt klart att de hjälper, det är klart att om man får en smal rail precis mellan "kuddarna" på skyddet lär det göra ont ändå.

Hejsan, jag väcker den här tråden till liv igen lite lätt..

Är det någon mer som använt dessa? Herr- eller dammodellen. Skulle ni säga att de funkar?
Eventuellt använt något annat typ av skydd för svanskotan?:)

Tillbaka
Topp