Burtons brädor 2007 !

• Trådstartare Trådstartare EPJ
  • Start datum Start datum
Burtons brädor 2007 !
Dominant och Seven har blivit mycket fulare... =/
Uninc brädorna var coola (fast inte 156an)
Jeremys och Jussis var mega färsiga :D
Shauns blev lite miffad.. hmm =/

Då har jag sagt vad jag tyckte =)
nån som håller me?

Burtons brädor 2007 !
Glömde säga att Malolon blev gaalet coool också :D wiiee

synd att man inte får så mycket användning för den i sverige =/...

Burtons brädor 2007 !
snygga värre... har dock ingen störe koll på burtons grejjer sedan tidigare...

är de så jädra bra eller är de som de flesta andra större märken så som K2, salomon och head?

Burtons brädor 2007 !
Frågar du mej så är det bättre än K2 Salomon och Head, men inte så mycket bättre än Rome och Bataleon.. De är de tre märkerna jag helst skulle köra på. Men Burton är ändå det jag gillar mest =)
så jag kör 100% burton :D

Burtons brädor 2007 !
okej men märker man någon skillnad om man är ny börjare eller man märker kanske inte så mycket skillnad äns om man är bra ?

har noll koll har bara kört egen bräda och åkt hyr bräda en halv dag för några år sedan...
nu har jag head för att den var bra och inte så jäkla dyr men nästa bräda lägger jag nog mer pengar på tror jag när jag väl hittat shysta bindningar

Burtons brädor 2007 !
Har knäckt 2 st Custom X och en se7en i år så jag är inte så sugen på Burton längre... skitgrejer.
Åker nu på en K2 Darkstar... sjukt skön.

Burtons brädor 2007 !
Är man nybörjare kanske man inte märker så stor skillnad, eftersom burtons nybörjarbrädor är byggda på samma sätt som andra märkens nybörjarbrädor =)

Men kommer man till den lite mer avancerade kategorin så kan det skilja en del, men mycket är smaksak också. De flesta märkens mer avancerade brädor är ju byggda efter en av teamets åkares önskemål. Så det är väldigt mycket smaksak. Prata med folk på exempelvis junkyard.se eller blue-tomato.at eller någon affär i närheten, dom brukar vara bra på att hjälpa till med sådant :)

Burtons brädor 2007 !
okej...

ja går väl se vad de blir för bräda nästa gång... tror nog dock att min håller denna och nästa säsong...

nästa säsong blir de i alla fall nya bindningar

Burtons brädor 2007 !
..

ang om man känner någon skillnad på märken och märken..

jag personligen tycker att man känner skillnad på pris och pris..

ta några olika märken..

rome

sapient

morrow

burton

ride

nitro

salomon

gnu

och testa en allroundbräda i lika längd från samma prisgrupp, säg 5000:- så kommer nog alla att uppföra sig och kännas ganska lika skulle jag tro.

... däremot kan jag tänka mig att de etablerade märkena som har längre tid på marknaden kan använda sig att lite dyrare material och har själva utvecklat sina brädor så att de får en speciell känsla. ett nytt märke kanske inte har råd eller tekniken att göra så pass speciella brädor.

så OM du tar märken som funnits på marknaden länga (10+ år) och jämför med de nyare märkena (1-4 år) så kanske de som e gamla i gemet har en skönare känsla i brädorna är de nya. det är min gissning.

annars om du tar olika brädor i liknande läng och från liknande användningsområde, från etablerade företag som har vart på marknaden ungefär lika länge så kommer de nog att kännas väldigt lika.

ps.. jag skulle lägga mest pengar på ett par perfekta skor.. :)

/Pinn

Burtons brädor 2007 !
Svar på Nitrorider:
Burtons brädor är inte mer knäckvänliga än några andra, kanske väljer du för liten bräda för din vikt? eller för mjuk*

Knäcker man en Burton så får man tillbaka den direkt om man kontaktar affären man köpte brädan ifrån. Burton har den absolut bästa ha-sönder-garantin, de är snabba så in i helvette!!!

Burtons brädor 2007 !
Jo, vissa ser väl mindre bra ut, det kan jag hålla med om.

Jag har åkt bräda i 15 år och aldrig knäckt en enda (kör bara Burton) men jag väger bara 70 pannor så jag e ganska lätt.

Tror ni man kan få tag i 2007 års model i USA i mars? Jag får väl muta nån i concept store i NY.

/ EPJ

Burtons brädor 2007 !
Håller med... Verkar som Burton släppt in en hel hög med dagis-kids med kritor!
Custom är den enda som ser helt ok ut men resten är inget o hänga i granen direkt.

Skamligt Burton =/

Burtons brädor 2007 !
kan väl hålla med om att de flesta är rätt överdrivna med kladd men där fanna ändå några stycken som hade fräna motiv sen hur bräderna är i övrigt har jag noll koll på dock :s

det jag vet om brädor är att jag diggar min Head matrix bräda resten får jag lära mig allt eftersom tiden tvingar mig att skaffa ny :p

Burtons brädor 2007 !
Så sant... Inhandlat redan 2 burton i år så jag klarar mej igenom nästa år också!

...får hoppas iaf!

Burtons brädor 2007 !
Tycker inte brädorna är så super fina i år bara några st.
men bindningarna är riktigt gryma.
Bootsen är tyvär ganska tråkiga.

Burtons brädor 2007 !
EPJ
varför ha 07 brädor i mars?
är ju nästan samma shit dom som är 06 or.
men man brukar kunna köpa några i juni så håll utkik

Burtons brädor 2007 !
Bilderna var ju grymt dåliga, jättekass färgåtergivning, vänta tills ni får se katalogen eller i verkligheten, finns inte mkt som slår det sortimentet =)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp