Buss Geneve-Chamonix

freeride_nu

Aktiv medlem
Buss Geneve-Chamonix
Hej!

Tänkte åka från Geneve till Chamonix med buss, har hört att det ska finnas en skidbuss. Är det någon som har koll på avgångar, nummer till firman, priser etc? (Maila gärna tipset)

Mvh/Johan

Buss Geneve-Chamonix
Det går bussar från Geneves flygplats 3 gånger per dag. En på morgonen, en vid lunch. Nånstans 13-14 tiden tror jag och den sista har jag för mig går vid 18 tiden. Förra året kostade den 205 franc(franska) en väg. Stannar på flera ställen för att ha sluthållplats vid järnvägen! Hade det förra året.
Hoppas detta hjälper

Buss Geneve-Chamonix
Nej det gör den inte, men när du väl är framme i Chamonix är det bara att använda sig av lokaltrafiken. Säg att du ska köpa liftkort så får du åka med gratis. Annars så leta på någon nere i Geneve som kör bil till Cham, det går mycket snabbare samt att du kommer ända fram för 200 frassar.

Buss Geneve-Chamonix
Franska Turistbyrån
Norrmalmstorg 1
tel. 566 112 00

De gav mig följande info:
S.AT (bussbolaget)
tel. +33 4 50 53 01 15
Buss från Genèves flygplats: 08:00, 10:45, 13:50, 15:45, 18:40
Enkel resa: FFR 195. Ingen platsbokning.

Buss Geneve-Chamonix
Hej!

Det billigaste och enklaste är att smita på någon av charter bussarna!
Fråga inget utan följ bara strömmen av godtrogna och aningen förvirrade charterturister. Det värsta som kan hända är att du får betala den egentliga avgiften på ca 250 kr som i så fall går rakt ner i reseledarens ficka! Alltså inga problem alls...

Anna

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp