Bussresa enkel väg?

splendid

Ny medlem
Bussresa enkel väg?
Någon som vet nått bra bussbolag som kör bussresor till alperna för säsongare, alltså resor som enbart går ner och sen hem i slutet av säsongen. Hade tänkt ringa runt till lite olika reserföretag och se om man kan boka en stol ner bara.

Är St, Anton jag hade tänkt mig att komma till, vi har bil som första prio om vi får tag på nån bra bil som passa för körning ner om inte annat lutar de åt buss.

Bussresa enkel väg?
ta tåg, hört rykten om att man kan ta direkttg till Anton från köpenhamn, o dit gåre tåg härifrån sverige :)

inte alls dyrt heller.

Bussresa enkel väg?
Jag åkte med Lion Alpin ner och med Team Benns (DK) hem och det funkade skit bra.
Ska du ner tidigt däremot kan det vara svårt eftesom man tidigast brukar kunna få tag i en buss vid jul veckan. Men när du är där nere kan du ju se till att bli lite kompis med guiderna på orten så löser det sig garanterat med hemfärden iaf.

Ringde till Lion alpin och det var inga problem att bara åka en väg. Kostade i stort sett hälften av t/o/r priset. När jag skulle hem pratade jag bara med en guide på plats som fixade en plats.
Lycka till

Bussresa enkel väg?
Var hittar man det tåget?
Jag har tittat lite och jag hittar bara med 2 byten och det tåget tar typ 18 timmar.
Det är ju längre tid än vad det tar med buss.
Plus att man inte kan få några priser på dsbs hemsida.

När jag mailade LionAlpin som de att man inte kunde köpa enkel biljett.
Kanske går om man ringer istället.

Kass.

Senast ändrad:
Bussresa enkel väg?
Splendid, testa med Team Benns i Danmark. Tror att de aker ratt tidigt och det kostar inte mer an svenska bolag. Du far iofs ta dig till Kopenhamn men det ar ju inte sa svart ifran Sverige.

ChristofferEngstrom, Ring och tjata. Problemet kan vara att de an sa lange tror att de kan fylla bussen och inte vill slappa en stol for halva priset (betalade halva priset i vintras nar jag akte ner). Bokade min biljett i december tva veckor innan jag akte och da hade de val gett upp hoppet. Flog iofs men tror inte att det ar nagon skillnad. Lion ar lika mycket kapitalister som alla andra i Sverige. Tjanar de pa det sa far du aka med.

Tar avstand fran all mojlig kritik om mitt uttalande om kapitalister i Sverige.

Bussresa enkel väg?
AlwaysCrasch: Vet inte om det stämmer att det finns direkttåg, men det finns nattåg från köpenhamn till münchen. Då åker man på kvällen och är i münchen nio på morgonen. Sen är det typ 4-5 timmars tågresa kvar bara. Är iofs rätt lång restid men inte så långt ändå med tanke på att man sover nästan hela resan. Finns på www.nachtzugreise.de Välj liggvagn istället för sovvagn så blir det ännu billigare :) Ett tips bara.

Tillbaka
Topp