Bussresa till Chamonix

Bussresa till Chamonix
Vilket mål bör man sickta på att hoppa av vid? Om man har en bil i chamonix som kan hämta borde det ju va enklast att åka till närmasta ändstation (från chamonix)och bli hämtad där istället för att hitta en ny buss som går hela vägen till dörren... Eurolines har ju tex inte någon linje direkt till cham... eller har jag inte letat tillräckligt?

Bussresa till Chamonix
DAVE:
Hur löser ni det? Vi räknade på maxvikt med bil och grejer... I min "lilla" bil får man bara lasta 420kg. Fyra stabila grabbar blir minst 350kg. Då e det ju bara 70 kvar =/ Har ingen större erfarenhet av packningsvikter men det känns som att 17,5kg per man är lite i minsta laget. Blir väl bräda kängor och ett par kalsingar =)
Men om två tar buss blir det ju många kilo till godo... Känns som det e det enklaste alternativet, vet du vad en biljett till cham med buss brukar ligga på i runda slängar?

Bussresa till Chamonix
Åk ner med ucpa, de brukar ha plats kvar i bussen, vet inte när de släpper resorna, e inte förrän senare iaf. Men det kostar typ 850 spänn bara. Så det e nog det billigaste alternativet

Bussresa till Chamonix
Vi kunde last typ 450 kilo i vår räcerkärra förra säsongen, då var vi 3 pers så då var det lugnt med packningen. Hade vi varit 4 hade det inte gått. Som sagt, UCPA, Lion, Nortlander, Langley och de bolag som har bussresor till Cham kan man väl köpa en bussbiljett hos om man har tur. Nackdelen. De börjar väl gå vid jul och vill man åka dit tidigare så är det jobbigt.. När jag åkte med Eurolines gick där en buss dit varje fredag hela året (!!) så det var ju chill (sen att vi fick byta buss 5 ggr, putta bussen och åka in med en annan på verkstaden i 1 timme är en annan historia)

Bussresa till Chamonix
Oki... att dom åker senare e nog inget problem. vi sticker förmodligen inte ner förrns efter jul. Måste ju va hemma på julafton så man kan få ett gäng mössor och hanskar eller nåt =)
Får väl chilla tills dom börjar släppa sina resor och kolla runt lite närmre då...

Tillbaka
Topp