butter bräda.

arborlover

Ny medlem
butter bräda.
vill ha en liten, mjuk och mysig bräda i vinter att bara leka med.

vill kunna pressa den på snö och plattor (ogillar själva rails).

är 180cm och väger 83kg, skostorlek 11 (44-46 svenskmått beroende på märke)

har redan brädor för freeriding som är stenhård, en vanlig semimjuk twin som är 162cm och letar nu efter något ännu mjukare och lekfullare. åk-komforten är inte så viktig utan den ska mest användas till rails som sagt.

har sneglat på

1. Capita Horroscope FK 155cm
2. Rome Artifact Rocker 156cm
3. K2 WWW
4. Signals Park Rocker

Skulle uppskatta kommentarer från folk som faktiskt åkt någon eller än bättre flera av dessa brädor och kan säga något om de och vilken som skulle passa mig bäst.

butter bräda.
Körde horrorscope förra säsongen å den var riktigt rolig att åka på och körde www säsongen innan de.. gillade capita bäst helt klart, mjukare å mer lekfull

butter bräda.
Artifact Rocker skulle bli riktigt bra tror jag. Mjuk och lekfull till max. Kolla in www.angrysnowboarder.com och leta bland hans recensioner så hittar du en utförlig om Artifact Rocker.

butter bräda.
tack för svaren. jag har bestämt mig för året horroscope,

tyvärr har man lyckats skada sig så jag är glad om jag får någon åkning i år öht

butter bräda.
Har lite svårt och bestämma mig vilken längd jag ska köpa på Rome Artifact Rockern. Är 183 lång, kommer bara vara i parken - mycket rails och lek men kanske något rött hopp då och då om brädan tillåter. Är det 153cm som gäller?

butter bräda.
Raaz sa:
Har lite svårt och bestämma mig vilken längd jag ska köpa på Rome Artifact Rockern. Är 183 lång, kommer bara vara i parken - mycket rails och lek men kanske något rött hopp då och då om brädan tillåter. Är det 153cm som gäller?
Jag hade kört antingen på 151 eller vilken längd det nu är under, eller 153. Smaken är som baken.
Jag är för övrigt 185! Om du har kortare så blir det ju lekfullare på boxar och rails och liknande men rätt så mycket fladdrigare i höga farter och i luften till hopp.

butter bräda.
magnusericsson sa:
Raaz sa:
Jag hade kört antingen på 151 eller vilken längd det nu är under, eller 153. Smaken är som baken.
Jag är för övrigt 185! Om du har kortare så blir det ju lekfullare på boxar och rails och liknande men rätt så mycket fladdrigare i höga farter och i luften till hopp.
150 är storleken under. Ja precis, frågan är då om de 3 centimetrarna gör så mycket skillnad att jag kommer kunna hoppa röda hopp eller inte. Vet inte ens om brädan klarar av det med tanke på att den är så sjukt mjuk :p

butter bräda.
Raaz sa:
magnusericsson sa:
Raaz sa:
150 är storleken under. Ja precis, frågan är då om de 3 centimetrarna gör så mycket skillnad att jag kommer kunna hoppa röda hopp eller inte. Vet inte ens om brädan klarar av det med tanke på att den är så sjukt mjuk :p
Om du känner dig osäker så ska du köra på en 153 enligt mig.
Ska själv köpa en 150 Technine L.M. pro Rocker, undra hur den kommer att uppföra sig! :P
För övrigt så har jag en Step Child Jib Stick 153 som uppför sig riktigt bra både i hopp, på rails och för butters, dock är den snäppet hårdare än vad artifacten är. Så en 153 skulle nog passa dig trots allt! ;)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp