Lantmätar1
Medlem
Bygga snowskate vilken skida?
Hej
Jag ligger sömnlös på nätterna eftersom jag börjat fantisera om att bygga en snowskate med skida. Skulle villja ha en skida runt 120-130 cm. Det finns att köpa färdiga skidor men jag tycker dels att det blir för dyrt och att halva grejen är hitta fynd här och där som blir en rolig grej. Bifogar en länk till hur skidorna brukar se ut:
Vilken typ av skida tror ni borde fungera bäst om man tar en vanlig skida? Rocker eller camber? Pistskida, all montain, freeride eller back country modell? Det blir mest backkörning. Vore roligt om det går bra att göra djupa carvingsvängar. Är det någon som har någon idé vad jag ska leta efter?
Jag ligger sömnlös på nätterna eftersom jag börjat fantisera om att bygga en snowskate med skida. Skulle villja ha en skida runt 120-130 cm. Det finns att köpa färdiga skidor men jag tycker dels att det blir för dyrt och att halva grejen är hitta fynd här och där som blir en rolig grej. Bifogar en länk till hur skidorna brukar se ut:
Hovland Buckshot Sub-Deck - Boardlife
Hovland är en av de allra största på Snowskate. Ram är 126cm och ger dig möjligheterna att kunna utmana hela berget i form av pisten men också off-pist med puder också. Du kan med fördel kombinera skidan med andra brädor du har från Hovland och på så vis kan du skapa en större mångfald i din åkning.
www.boardlife.se