Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Byta bindning på skida med demo/hyrbindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="toffe_boffe" data-source="post: 1314137" data-attributes="member: 192640"><p>Jag skulle gärna bytt sulorna, men då Atomics engelska support och Alpingaraget säger att det inte finns så känner jag mig lite färdig med det spåret.</p><p></p><p>Drömmen vore Marker Duke PT, men billigast jag hittat dom för är 3500kr på Sport-Conrad och typ samma pris beggat. Sen behövs ju hudar på det, så blir väl närmare 5000kr totalt. Med tanke på att jag åker väldigt lite (3-5 dagar per år) och i princip bara liftburet så känns det som onödig pengar för att ha möjlighet att gå på tur. Bättre då att hyra turgrejer när/om det blir aktuellt.</p><p></p><p>Tanken var ju också att det här skulle vara ett par "billiga" skidor, skulle nog inte köpt skidor överhuvudtaget om jag vetat att det skulle landa på 6000kr totalt. </p><p></p><p>Så jag satsar på att hitta några billiga bindningar och så monterar jag dom själv. Hittat dessa beggade:</p><p></p><p>[URL unfurl="true"]https://www.freeride.se/annonser/marker-griffon-13-demo-tcx.185866/[/URL]</p><p></p><p>Vore kanske najs med demo bindning så att det är lättare att låna ut till kompisar/familj samt lättare att sälja när det är dags?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="toffe_boffe, post: 1314137, member: 192640"] Jag skulle gärna bytt sulorna, men då Atomics engelska support och Alpingaraget säger att det inte finns så känner jag mig lite färdig med det spåret. Drömmen vore Marker Duke PT, men billigast jag hittat dom för är 3500kr på Sport-Conrad och typ samma pris beggat. Sen behövs ju hudar på det, så blir väl närmare 5000kr totalt. Med tanke på att jag åker väldigt lite (3-5 dagar per år) och i princip bara liftburet så känns det som onödig pengar för att ha möjlighet att gå på tur. Bättre då att hyra turgrejer när/om det blir aktuellt. Tanken var ju också att det här skulle vara ett par "billiga" skidor, skulle nog inte köpt skidor överhuvudtaget om jag vetat att det skulle landa på 6000kr totalt. Så jag satsar på att hitta några billiga bindningar och så monterar jag dom själv. Hittat dessa beggade: [URL unfurl="true"]https://www.freeride.se/annonser/marker-griffon-13-demo-tcx.185866/[/URL] Vore kanske najs med demo bindning så att det är lättare att låna ut till kompisar/familj samt lättare att sälja när det är dags? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Byta bindning på skida med demo/hyrbindning?
Tillbaka
Topp