Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
byta från bräda till brädor!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xely" data-source="post: 1020586" data-attributes="member: 119758"><p>Du bör nog inte ta det för självklart att damen i fråga är att betrakta som nybörjare. Jag har själv liknande erfarenhet som henne, åkte skidor fram till 11-12-års åldern, bytte sedan till bräda vilket jag åkte uteslutande i ca 20 år, fram tills i våras då jag bestämde mig för återigen börja åka skidor. De första åken kändes väl lite ringrostigt vingliga, men man kom snabbt in i det. Jag är glad över att jag inte köpte skidor utifrån att jag var nybörjare, utan utifrån att jag skulle kunna ha roligt på skidorna ett antal säsonger framöver. Skidåkning är lite som cykling - har man en gång lärt sig så kan man det!</p><p></p><p>Men varför inte hyra skidor åt henne några dagar? I många butiker går det ju att byta skidor under hyrestiden, så hon får möjlighet att testa olika modeller. Då upptäcker hon själv vilken nivå hon är på och hur pass avancerad skida som är lämplig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xely, post: 1020586, member: 119758"] Du bör nog inte ta det för självklart att damen i fråga är att betrakta som nybörjare. Jag har själv liknande erfarenhet som henne, åkte skidor fram till 11-12-års åldern, bytte sedan till bräda vilket jag åkte uteslutande i ca 20 år, fram tills i våras då jag bestämde mig för återigen börja åka skidor. De första åken kändes väl lite ringrostigt vingliga, men man kom snabbt in i det. Jag är glad över att jag inte köpte skidor utifrån att jag var nybörjare, utan utifrån att jag skulle kunna ha roligt på skidorna ett antal säsonger framöver. Skidåkning är lite som cykling - har man en gång lärt sig så kan man det! Men varför inte hyra skidor åt henne några dagar? I många butiker går det ju att byta skidor under hyrestiden, så hon får möjlighet att testa olika modeller. Då upptäcker hon själv vilken nivå hon är på och hur pass avancerad skida som är lämplig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
byta från bräda till brädor!
Tillbaka
Topp