Byta hjul eller kullager först? HJÄLP!

Tja , ja har precis köpt en sector9 bräda för 2700:- som jag då vill uppgradera lite ,
Ja undrar va ni tycker ja ska byta först , hjul eller kullager?
Säg gärna vilka hjul/kullager man borde ha !
ja åker mest cruising/slidear lite ibland också.
Tacksam för svar
PEACE OUT!

sector 9 deck , bullet kullager abec 7 , mission1 truckar och sector9 hjul :)
Ja kan ingenting om storlek elle ngt , ja lät en kille som kan dedär sköta det <.<
HAHA!
ja tänkte köpa antingen nya abec7 kullager eller orangatan fat free eller liknande :)

ElakaArne sa:
köpte min för fyra dagars sen ! :)
ElakaArne sa:
sector 9 deck , bullet kullager abec 7 , mission1 truckar och sector9 hjul :)
Ja kan ingenting om storlek elle ngt , ja lät en kille som kan dedär sköta det <.<
HAHA!
ja tänkte köpa antingen nya abec7 kullager eller orangatan fat free eller liknande :)
Lilla vännen ... VARFÖR?

edit... Nu har jag lugnat ner mig lite ...

Jag antar att du köpte brädan ny, vad är det du kommit fram till är fel med den eftersom du vill byta något efter bara 4 dagar?

Har du tex provat något annat och märkt att det va skönare?

Vart köpte du brädan? (låter som ett rån nämligen)

Senast ändrad:
beställde du från hemsidan?

edit: Och fat frees är skitsmå, rekommenderas ju enbart på minicruisers som är typ 60-70cm :S

Senast ändrad:
tycker du ska byta truckarna först...
sen hjulen, till 70mm
sen kullagrena, först när de är så trasiga så de saknas några kulor

För 2700 får du ju annars en bräda som du inte behöver byta ut allt på.. känns ju skitdumt att lägga ut så mycket pengar på en komplett bräda när du ändå bara ska ha plankan.

Du blev ju hårt blåst på den brädan om du gav 2700 på den och tycker den är så dålig att du redan ska byta grejer. för en 100 mer hade du kunnat få en bra utrustad Kahalani bräda...

Kullager byts bara när de är trasiga, dem som sitter i kan jag lova är ok. Du kommer i princip aldrig märka skillnad mellan lager till lager, förutom möjligen keramiska och "vanliga".

Byt truckarna, gillar du fortfarande inte hjulen så byt dem. Sen kan du passa på och byta plankan också....

först truckar, sen hjul och sist kullager.

har hört att paris truckar är bra (600:-). funkar nog med 180:or. sen skulle jag tagit otang stimulus(620:-) och sen skf skate fast kulor(150:-).

Paris 180mm truckar
Abec11 ZigZagz Classic Formula 78a
Några kullager för 150-200kr...
totalt ca 1300kr! :)

Longboard ska inte vara ett impulsköp. Ta reda på vad du vill göra med din longboard och samtidigt så kommer du få en prisuppfattning. Vilket du skulle ha behövt när du nu har slängt ut 2700:- på en sector 9.

Det finns inte direkt någon standard på vad man ska ha, allt är en smaksak.

Varför känner du att du vill byta ut grejer så tidigt på din nya bräda? Börjar du tröttna? Då kanske du ska rannsaka dig själv lite och fråga dig ifall longboarding verkligen är något för dig.

Och ifall du måste köpa något så tycker jag att du ska inhandla hjälm och slidehandskar.

Sen säger jag som alla andra; inhandla ett par nya truckar. Paris 180 och Randal 180 är bra all round truckar.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp