Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Byte i Zurich, tid?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle_Luzern" data-source="post: 1144192" data-attributes="member: 121331"><p>Om jag är ute och flyger är det via Zürich. De är nog bäst på att få fram bagaget snabbt av alla flygplatser jag varit på, men som nämnts irrelevant eftersom det enl. TS är enbart handbagage i det här fallet... </p><p>Baserat på min erfarenhet hinns det lätt om:</p><p>1.Planet är vid gaten i tid (19:45)</p><p>2. Flygningen är från Schengenområdet (ingen passkontroll och noll risk att vara på yttre terminalen)</p><p>3. Personen sitter relativt långt fram i planet och kommer ut någorlunda snabbt</p><p>4. Personen kan gå obehindrat, inte blir distraherad av Arrival Tax Free, och kan följa skyltar (det är välskyltat till "Bahn"). Lätt att kolla innan vilket spår som gäller (vanligtvis 3 eller 4 till Zürich HB och det är samma perrong).</p><p>5. Fördel, men inte absolut måste, att ha biljetten redan, eller köpa i SBBs app innan avgång</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle_Luzern, post: 1144192, member: 121331"] Om jag är ute och flyger är det via Zürich. De är nog bäst på att få fram bagaget snabbt av alla flygplatser jag varit på, men som nämnts irrelevant eftersom det enl. TS är enbart handbagage i det här fallet... Baserat på min erfarenhet hinns det lätt om: 1.Planet är vid gaten i tid (19:45) 2. Flygningen är från Schengenområdet (ingen passkontroll och noll risk att vara på yttre terminalen) 3. Personen sitter relativt långt fram i planet och kommer ut någorlunda snabbt 4. Personen kan gå obehindrat, inte blir distraherad av Arrival Tax Free, och kan följa skyltar (det är välskyltat till "Bahn"). Lätt att kolla innan vilket spår som gäller (vanligtvis 3 eller 4 till Zürich HB och det är samma perrong). 5. Fördel, men inte absolut måste, att ha biljetten redan, eller köpa i SBBs app innan avgång [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Byte i Zurich, tid?
Tillbaka
Topp