Gjort detta flera gånger och en halvtimma är väl tight... Räkna med 45min - 1 timma om flyget är i tid.Ilien99 sa:Tjena!
Har en polare som landar 19:45 i Zurich och behöver ta tåget senast 20:18 därifrån till centralstationen. Någon som har en känsla för hur lång tid det tar ungefär att göra bytet från flyg-bagage-tåg på flygplatsen?
Tack på förhand!
Han måste hinna med tåget för att hinna med nästa tåg till St. Anton från centralstationen, dock har han inget incheckat bagage så tappar ingen tid på det åtminstone, tror du inte att det bör vara relativt chill då (förutsatt att flyget är i tid då)?lamboren sa:Gjort detta flera gånger och en halvtimma är väl tight... Räkna med 45min - 1 timma om flyget är i tid.Ilien99 sa:Tjena!
Har en polare som landar 19:45 i Zurich och behöver ta tåget senast 20:18 därifrån till centralstationen. Någon som har en känsla för hur lång tid det tar ungefär att göra bytet från flyg-bagage-tåg på flygplatsen?
Tack på förhand!
Det går många tåg från fpl till centralstationen, är det för att hinna med nästa tåg han måste ta det kl 20:18?
Det är ju på håret men jag säger att du hinner. Att skriva ut taggarna går ju på nolltid och på specialbaggage brukar köerna inte vara jättelånga. Är det någonstans de är vana att hantera lagg på är det ju på Zürichs flygplatsHittade ingen bättre tråd, så testar här.
Som jag skrivit i en del andra trådar så försöker jag få ihop en prisvärd kombo flyg/transfer från Arlberg i vinter. Har ett fungerande upplägg med ToR MUC, men började fnula på detta då jag har lite eurobonuspoäng att använda.
Flyger då med SAS från Zürich kl 10:25 med mellanlandning i Köpenhamn. Bussen som går från Arlberg 05:30 skall anlända till flygplatsen kl 09.
Min fråga är om detta är tillräckligt med tid för att checka in skidbag? SAS stänger incheckningsdisken kl 09:40, vilket ger 40 min för incheckningsprocessen. Har lite blandade erfarenheter från ZRH, där det både har gått på 0-tid men även jättesnabbt. Detta är på en lördag med kan tilläggas.
Dåligt som i att det tar mycket längre tid?Efter SAS alliansbyte från Star Alliance till SkyTeam har SAS en annan ground handling operatör i ZRH. Hopplöst dåligt i vintras om man jämför hur det rullade tidigare med SWISS och Star Alliance.
Dnata kan vara lite så där, men inte haft några större problem på ZRH. Hade för mig att SAS bytte för flera år sen, men kanske blandar ihop det med att Swiss slutade använda SAS i Skandinavien...Efter SAS alliansbyte från Star Alliance till SkyTeam har SAS en annan ground handling operatör i ZRH. Hopplöst dåligt i vintras om man jämför hur det rullade tidigare med SWISS och Star Alliance.