Bytes! Middag mot liverapporter!

Salsa13

Ny medlem
Bytes! Middag mot liverapporter!
Hej!

Har bokat in oss till Bergamo nu på lördag men inte bestämt ort ännu. Behöver lite färska rapporter från folk på plats om vart snö och väder kan verka lovande. Därför kommer vi gärna och hälsar på er ort om förutsättningarna är fina och stämmer detta så bjussar vi självklart på en skön middag och lite dryck på något najs lokalt ställe. Så ös på med lite bra tips bara så kanske vi ses till helgen! Så länge det är inom 400km från Bergamo så kan vi tänka oss att styra vår hyrLancia mer eller mindre vart som...

P.S. Vill inte ha rapporter på hur manchestern är räfflad utan vi håller utanför pisten
 
Bytes! Middag mot liverapporter!
Vi är också intresserade av snöläget, befinner oss just nu i Verbier men vi har tänkt oss att åka till Italien nästa vecka.

Snöläget i Verbier är som det verkar vara i resten av alperna, Vindpackat på hög höjd, dåligt med snö på låg höjd eftersom det har regnat på upp till 2000-2500m.
Verkar som man kan hitta hyffsad åkning på hög höjd så det kanske blir en tur med hudarna imorgon, skriver imorgon hur bra/dåligt det var!
 
Bytes! Middag mot liverapporter!
Vi var på en liten tur idag.
Snön var kanon på 3000 till ca 2400 m höjd, torr och fin.
Har hört rykten om att det skall snöa "överallt" med början på söndag kväll.
Det skall också vara ganska kallt så det verkar ju lovande.
Vet inte vart vi skall åka!
 
Bytes! Middag mot liverapporter!
Tack för lite info iaf! Kul med lite positiva rapporter, på tiden...

Har inte heller bestämt oss vart vi drar, just nu ligger väl andermatt som en av de mer aktuella orterna. Någon som har headsup om läget där?
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp