Camper truck genom Kanada

bigbadwolfen

Ny medlem
Hej,

Vi är 2 kompisar som åker på utbyte i kanada nu i höst, självklart ska det då även åkas en del skidor. Vi har hyrt en Ford f150 camper truck som vi ska bila runt i Kanada/USA från 15dec till 1feb i och vill nu ha lite tips från folk som gjort liknande saker innan (eller kolla om nån vill mötas upp på vägen).

Ni som har bilat runt och bott i bilen i kanada/usa:
Hur är vägarna?
Kan man parkera fritt om man bara ska stanna nån natt eller blir man bötfälld/bortkörd på nolltid?
Iom att bilen har 4season tires så antar jag att snökedjor är ett måste.

Alla tips och råd är välkomna!

Hej! Jag och min kompis åkte runt och bodde i vår bil i 1 månad nu i somras och kan säga att vägarna är väldigt bra och det finns så mycket att se! Det går (iallafall på sommarn) att campa längs vägar och på små stigar men det är oftast olagligt (det är olagligt att campa i nationalparker) och man bör inte elda och absolut inte skräpa ner. Däremot den period ni åker kommer det vara extremt kallt. jag bodde i Banff under den här perioden förra året och temperaturan låg mellan -17 till -40 grader. Så jag tror inte att det kommer vara särskilt mysigt att sova i bilen :(

Ta kontakt med Alex och Sofie på outdoorsouls.se, dom gjorde köpte en pickis med en camper och bodde i den i Kanada för två vintrar sedan.

@alleeeballeee låter fantastiskt! Nja vi har som tur är gasolvärmare i den som drar upp tempraturen en del men sen räknar vi med att vi kommer få sova i våra -20säckar under kalla nätter. De nätter de blir ner mot -40 kommer vi nog ta in på hostel och passa på att fräscha till oss lite när vi ändå är där :)
@corin tack för tipset, det ska jag absolut göra!

Tillbaka
Topp