Canada 06/07

Kevin_J

Ny medlem
Canada 06/07
Tjena alla bummers! Vi är två polare som tänker dra till Canada säsongen 06/07. Är ute tidigt som faan men ska börja planeringen redan nu. Ju tidigare desto bättre eftersom man hinner kolla upp priser, hitta de billigaste boenden, snacka med folk som bummat i Canada tidigare m.m. Själv har jag bara kört 2 säsonger i Chamonix hittills. Den här säsongen så blir det lite åkning i Svenska Fjäll eftersom det måste sparas pengar, hinner dra ihop pengar under sommaren också på jobb samt frifalls fotograf åt tandem. Vi som tänker åka drar oss inte för att knata några timmar för ett bra åk, vi älskar puder och är inte mycket för jibbing även om det kan vara ett skoj tillskott ibland. Vi älskar också öl men är väldigt diciplinerade när det börjar snöa. Vi tänkte bo i eller i närheten av en större ort men införskaffa bil på det aktuella stället så man kan följa snön eller dra till andra orter. Tänkte oss en säsong på 3-4 månader i alla fall. Jobb kan man kanske inte räkna så mycket med tanke på Canadas "deal" med UK och Australien. Vi älskar att filma åken också.....snygga filmer vet ni! Så hoppas det finns några själar där ute som är sugna på en säsong i Canada......vi har i så fall ett år på oss att jobba, skaffa stålar, hitta bra billiga boenden kanske också jobb. Maila om ni känner för det. Tips är också välkommna! k_jernstrom@yahoo.se /Kevva

P.S. Ni måste vara seriösa skid-/brädkillar/tjejer. Inga partyfreaks som vill supa bort en hel säsong även om det kommer att bli en massa fester ändå!

Canada 06/07
Vi är ett gäng som tänkte åka ett tag nästa vinter också! Hälften av oss har redan varit i Canada och jag kan bara säga att det finns grymt mycket bra att åka på. Vi tänkte dra till Fernie. Ska vara borta 1-2 månader och tänkte skaffa något skapligt boende i stan. Förra gången jag var där så var det sämsta snöåret på 50 år så vi får hoppas att det blir bättre nästa sesång. Har snackat om att flyga till Calgary sen åka greyhound till fernie kanske köpa en skrothög där för att ta oss till skidområdet och några repor till Castle mountain. Ja ja vi ska ialla fall åka från mitten på februari och framåt. Vissa kommer att stanna 1 månad andra stannar två. Om vi får tag på något stort boende kan ni ju kanske bo hos oss om ni ska till fernie.

Ni får gärna höra av er om ni vill fråga något. Har varit med om bilköp och allmänt strul i Canada!

//Larsson

Canada 06/07
Sha sha!! Jag och min flickvän hade tänkt att fara och flänga runt lite i USA... och ngn sväng till canada för att åka some skiiiiiiis :D Så under vilka månader hade ni tänkt att vara där?!?! Samt hur mkt får man hosta upp för en enkel biljett till USA/Canada??

Tillbaka
Topp