Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Canada Goose
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mans_Hilling" data-source="post: 28473" data-attributes="member: 14436"><p>Canada Goose: Snygga.</p><p>Jc:s variant som det står Marwin på: Nästan lika snygga. Prisskillnad: En Volvo 245 -85:a, perfekt säsongarbil. (Eller för den som vill, en Goretexjacka)</p><p></p><p>Stockholmare: Dryga.</p><p>Förutom de 10 jag känner, som alla är trevliga. En viss del man träffat är dryga, men det finns det nästan lika många i gbg. (Kan nästan bero på att det finns mindre folk i allmänhet i gbg?)</p><p></p><p>Riktiga skidåkare går visst på afterski. Sen var man går på after ski, det är en annan fråga. Bonden i bad g är ett hett tips, drick Jägerthe, klarar du mer än fem innan däck, ring Guiness. Klarar du sedan att ta dig till tåget hem därifrån, skaffa licens för att köra rattfull.</p><p></p><p>För att ta upp diskussionen om naken och mössa vs. jacka utan mössa:</p><p>Vem sade att man skulle vara naken med mössa? Citerar Vakteman: "Själv skulle jag nog satsa på en riktig Stenmarks luva istället för en Goose jacka och kunna springa runt i shorts och fortfarande frysa mindre än andra."</p><p></p><p>Viss skillnad från att springa naken, herr ordagrann där.</p><p></p><p>Sen, som en liten snygg avrundning, får jag lov att klanka även på dig, bäste vakteman, som på ett sådant vackert sätt bevisat hur egot ibland vinner över individen.</p><p></p><p>Seriöst, klanka ner på en hel folkgrupp? (kan man väl snart kalla de i Canada Goose, och definitivt östermalmsmaffian som äger i snitt 3/person). Jaja, för jag vet:</p><p> Jag heter Adolf, det var en Kille här borta, tror han var neger eller jude eller, ja, vafan, han var inte arier i alla fall, tror nästan fan han var Värmländsk, som var dum. Jag vet, vi duschar 6 milioner. </p><p>Fanns säkert många av judarna som var dumma. Och dryga också. Fast tror fan det fanns en eller annan som var riktigt trevlig.</p><p></p><p>Jättehjärtliga hälsningar från Linköping, Måns, sprungen ur den bästkustska myllan.</p><p></p><p>ps.</p><p></p><p>"För mig personligen så innebär det att man tar en eller flera öl på vägen hem från PISTEN efter en dags hårt åkande på branta eller soliga soliga berg. " (tog mig friheten att korrekturläsa och rätta till pisen till pisten)</p><p></p><p>Rimmar det med:</p><p></p><p>"Som seriös BRANTÅKARE så vet man att kvalitet kostar, så nog om detta."</p><p></p><p>?</p><p></p><p>ds.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mans_Hilling, post: 28473, member: 14436"] Canada Goose: Snygga. Jc:s variant som det står Marwin på: Nästan lika snygga. Prisskillnad: En Volvo 245 -85:a, perfekt säsongarbil. (Eller för den som vill, en Goretexjacka) Stockholmare: Dryga. Förutom de 10 jag känner, som alla är trevliga. En viss del man träffat är dryga, men det finns det nästan lika många i gbg. (Kan nästan bero på att det finns mindre folk i allmänhet i gbg?) Riktiga skidåkare går visst på afterski. Sen var man går på after ski, det är en annan fråga. Bonden i bad g är ett hett tips, drick Jägerthe, klarar du mer än fem innan däck, ring Guiness. Klarar du sedan att ta dig till tåget hem därifrån, skaffa licens för att köra rattfull. För att ta upp diskussionen om naken och mössa vs. jacka utan mössa: Vem sade att man skulle vara naken med mössa? Citerar Vakteman: "Själv skulle jag nog satsa på en riktig Stenmarks luva istället för en Goose jacka och kunna springa runt i shorts och fortfarande frysa mindre än andra." Viss skillnad från att springa naken, herr ordagrann där. Sen, som en liten snygg avrundning, får jag lov att klanka även på dig, bäste vakteman, som på ett sådant vackert sätt bevisat hur egot ibland vinner över individen. Seriöst, klanka ner på en hel folkgrupp? (kan man väl snart kalla de i Canada Goose, och definitivt östermalmsmaffian som äger i snitt 3/person). Jaja, för jag vet: Jag heter Adolf, det var en Kille här borta, tror han var neger eller jude eller, ja, vafan, han var inte arier i alla fall, tror nästan fan han var Värmländsk, som var dum. Jag vet, vi duschar 6 milioner. Fanns säkert många av judarna som var dumma. Och dryga också. Fast tror fan det fanns en eller annan som var riktigt trevlig. Jättehjärtliga hälsningar från Linköping, Måns, sprungen ur den bästkustska myllan. ps. "För mig personligen så innebär det att man tar en eller flera öl på vägen hem från PISTEN efter en dags hårt åkande på branta eller soliga soliga berg. " (tog mig friheten att korrekturläsa och rätta till pisen till pisten) Rimmar det med: "Som seriös BRANTÅKARE så vet man att kvalitet kostar, så nog om detta." ? ds. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Canada Goose
Tillbaka
Topp