Canon HF200 minne, hjälp?

fenox92

Ny medlem
Hej!

Det har hänt nåt väldigt knasigt med min canon hf200. Jag har 4gb minneskortet som följde med. Det ska gå att spela innan in 90min på högsta kvalité. vilket det gjorde, ända tills igår... Har inte ändrat några inställningar men av nån j***a anledning så kan jag bara spela 21min. Även fast kortet är helt tomt :S Nån som vet varför? Har bara haft den i typ 2 veckor så de kan väll inte redan va nåt som pajjat? :S

90min låter väldigt mycket för och vara 4gb, tror jag får plats med 130minuter typ på mitt 16gb så du har säkert haft kvalitén inställd sämre än 1080p innan.

formatera om eländet och se om du får tillbaka kapaciteten...

Ibland så i princip partitionerar dom sig så de är tomma men bara en bråkdel av minnet går att använda. I övrigt har jag inga bra förslag.

nilltre sa:
90min låter väldigt mycket för och vara 4gb, tror jag får plats med 130minuter typ på mitt 16gb så du har säkert haft kvalitén inställd sämre än 1080p innan.
E nästan 100% säker på att det var 90min inspelningstid och jag har inte rört några inställningar alls. Men om du får 130 med 16gb så skulle de ju va rätt skumt om jag fick ut 90 från ett 4gb. Ska köpa ett 16gb snart, får väll se om jag får 130 min då :P

Hur formaterar man den?

Tillbaka
Topp