Canon HFS21 vs. Panasonic TM700

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 80259
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 80259

Guest
Canon HFS21 eller Panasonic TM700. Är det någon som har testat båda?

http://www.panasonic.se/html/sv_SE/...okamera/HDC-TM700/overview/3425132/index.html
http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Camcorders/High_Definition_HD/LEGRIA_HF_S21/

Prismässigt ligger TM700 en tusenlapp billigare, alltså inget man behöver ta in i bilden direkt...

Det jag hört dock är att TM700 ska ha någon typ av drivhjul som låter och hörs när man filmar i tystare miljöer... vidare har TM700 lite skarpare skärpa, men även färgerna är starkare vilket gör att bilden från HFS21 känns mer naturlig jämfört med TM700.

TM700 har lite mindre display, men båda har optiskt kikhål vilket jag prioriterar så det är lite hugget som stucket...

Kommer slänga på extern mic så det där med missljudet från TM700 kanske inte spelar så stor roll egentligen... men sen har den bara 32gb inbyggt minne jämfört med HFS21 på 64gb.

Fan har sån beslutsångest att det inte är sant! :P

Tja Felix,

kolla på Cyberphoto där dom jämnför:
Panasonic HDC-SD700 versus Canon HF S21 och Sony HDR-CX550VE!!

Har själv köpt Panasonic HDC-SD600 som till skillnad mot 700:an saknar ingång för extern mikrofon, hörlursutgång, sökare, manuell fokusring och fäste för tillbehörssko.
Vilket jag inte tyckte mig behöva......är iaf sjukt nöjd hittills med kameran.

Lycka till med beslutet......:)

/Robban

Tjena felix! Kul, jag sitter i exakt samma situation som du. Kommer få en rätt bra säsong 10/11 och planerar att bräda förra säsongens film. Jag vill ha den mest avancerade kameran i konsument/amatör-klassen som ger bäst färger, skärpa, känsla och manuella inställningsmöjligheter. Jag har kommit fram till att det bara finns två val; HF S21 och SD700. Eller har du hittat någon mer? Hoppas inte det, för då krånglar du bara till det ännu mer :) I övrigt kan jag bara hålla med dig om dina slutsatser so far. Canon verkar ha mer naturliga färger. Har t.ex. kollat den här och där är ju Panasonic läskigt dålig.

Här är inte skillnaden så dramatisk, men Canon känns ändå något bättre:

Förmodar också att du kollat dessa:

Min fråga var egentligen om du kommit något längre i dina funderingar eller kanske rentav fattat beslut och gjort affär?

Skönt om vi kunde hjälpa varandra lite här :|

Tillbaka
Topp