Capita Totally Fk'n Awesome + Union Atlas?

vestis

Ny medlem
Tänkte köpa nya grejer inför årets resa. Åker pist och offpist, snabbt och hårt för det mesta. Har åkt i 10+ år. Tidigare har jag åkt på en K2 believer 2007, ska ju vara en parkbräda men den har gått relativt bra i pisten ändå. Det jag vill åt med bytet är att få en bräda som inte släpper (wash out) när jag trycker på i pisten samt flyter bättre i pudret.

Vad tror ni om kombinationen Capita Totally Fk'n Awesme med Unions Atlas-bindning? Har ett par Salomon Malamute boots i strl 43 eller 44. Tror ni dessa funkar bra med Union Atlas?

Missade brädan när den va på rea på Hollywood och Junkyard, men på boardstore går det fortfarande att få den hyfsat billigt. Någon som vet något annat ställe den säljs på?

Tack så länge!

Såg nu att storleken på bindningarna är L/XL, gissar att de är för stora då va? Vad skulle ni åka med för bindning (som helst finns på rean på Junkyard/Hollywood)?

bra brädval! flatkicken kommer göra så att den flyter bra i offpisten, den har också vanlig camber mellan bindningarna så den kommer fungera utmärkt i pisten också.

vet inte hur dom bindningarna är men de finns en bra recension här http://www.shayboarder.com/2011/02/binding-review-11-12-union-atlas.html

har du kollat något på union force? grym allround bindning enligt mig. vet att många inte gillar den men bästa bindningen jag använt iaf och har provat mig runt en del.

Låter bra!

Kul att han åkte med bindningarna på en Fk'n Awesome i testet!

Problemet är ju då att jag tror att L/XL är för stora, och de är de enda dom har inne verkar det som. Hittar inga Force heller...andra tips?

Vart hittade du den storleksguiden? Jag har letat utan resultat :P Bor i Helsingborg, inte något snowboardmecka direkt...får väl hoppas på det bästa helt enkelt.

När jag läst lite mer så känns unionen lite mjuk. Varför är det så svårt att hitta lite mer freeride-inriktade bindningar?? Mina boots är ju riktigt hårda, Capitan är en flex 7 bräda, så nog borde jag hitta ett par hårda bindningar också?!
Tack för hjälpen!

Tyvär måste jag berätta, att Union bindningarna sitter mycket dåligt med Salomon Malamute -skorna. Jag köpte Union Forces i höstas, åkte med dem (och malamutes) en vecka i Sölden och tycker, att de är mycket dåliga! Jag tyckte inte alls. Toesträppen är den dåligaste jag har provat. Lyckligtvis lyckades jag sälja bindnigarna och köpte Flux TT30 från Junkyards Rea, måste nog säga att TT:s är om inte tusen så minnst hundra tals bättre bindningar än Unions!

Ah, jag har hört mycket kasst om toestrapsen. Så då går dom kanske bort. Jag letar något akut efter lite hårdare bindningar nu. Har fastnat för Rome Targa eller eventuellt Flux SF45. Någon som vet vart man kan få tag på dem till ett rimligt pris? Har dessutom lite brottom att få dem.

Tillbaka
Topp