carving eller twintip?

Ahreeen

Ny medlem
carving eller twintip?
Har sökt i forum och inte fått något riktigt svar. Jag ska köpa skidor nu till vintern och undrar om jag ska ha carving eller twintip?
Jag åker inte i någon jättehastighet i pisten och det är där jag åker mest.. men iår hade jag tänkt att jag ska bli bättre på hoppa å sånt och spender lita mer tid i parken.

finns det twintip som är lite bättre än andra i pisten och bra i parken??

om ni tycker att något inte har framstått klart så klaga inte utan fråga vad jag menar istället:D

Senast ändrad:
carving eller twintip?
den har jag läst.. med det verkar som om han är lite bättre åkar än mej... ska jag har carving eller twintip?... isåfall vikla twintip?? inte för mjuka och inte för något proffs... allts en skida som funkar i både park och i pist??

carving eller twintip?
Låter som att du behöver twintips, om du nu börjar åka i parken och tycker det är roligare än pist så tror jag att du kommer att ångra dig om du satsar på carving.

carving eller twintip?
Då kommer frågan så här då då.. Skall du snurra mycket? Om du inte har planer på att landa baklänges så skulle jag säga att det är helt onödigt med twintips.

//H

carving eller twintip?
okej .. som sagt jag ska böra åka i parken i år så ja kommer ju börja med lite basics : 180 360 lite rails och senare lita avanserade saker:p... så ja vet ej.. tipsa mig gärna?

Senast ändrad:
carving eller twintip?
Oki allt som innebär att åka fakie är lättare med twintips så. Men ingen twintips har perfekta pist egenskaper iofs. Men hur mycket väger du? Hur lång är du??

carving eller twintip?
jag är 185cm.. 72 kg... 43 skorstorlek.. så en carvingskida är lika bra i parken som en twintip förutom att det är sämre att åka och landa baklänges??

Senast ändrad:
carving eller twintip?
Oki då skulle jag säga Völkl Karma 177 eller 185 cm, Hendryx Funkalistic 180cm, Dynastar Troble Maker 182 cm eller Atomic Deviant 181 cm. Völkl och Atomic är lite styvare. Hendryx har rejält med sväng och är sköna i pisten.

Men det är mina åsikter så.

//H

carving eller twintip?
Kan vi sluta använda termen carving... Det va 93 den användes. Alla skidor har mer eller mindre radie.
Du kan köpa twins med bra radie så varför inte göra det?

carving eller twintip?
ChristofferB sa:
Kan vi sluta använda termen carving... Det va 93 den användes. Alla skidor har mer eller mindre radie.
Du kan köpa twins med bra radie så varför inte göra det?
Han undrade dessutom vad han skulle ha. Känns som såna här trådar är ganska givande ibland i alla fall för den personen som skall köpa.

Köp twintips, köp det och det. Och folk som skriver det har ingen riktigt koll på vad dom skriver ibland så.

//Hasse

Tillbaka
Topp