Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Carving teknik
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Zike" data-source="post: 152639" data-attributes="member: 60996"><p>Någon frågar hur man åker carving och mer än hälften av svaren handlar om att skidlärare är dåliga.</p><p></p><p>Kantställ mer, mer framvikt och testa tills du känner ordentlig sjuts ur svängen då börjar det likna nåt. att man inte har så tätt mellan pjucken har att göra med att det är svårare att kanställa ordentligt då. </p><p></p><p>Jag har åkt fortare än 10kg tyngre killar med 30cm längre "vanliga" skidor när dom har öst rakt ner och jag har carvat långa svängar.... men det är klart det kan ju vara vallan hehe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Zike, post: 152639, member: 60996"] Någon frågar hur man åker carving och mer än hälften av svaren handlar om att skidlärare är dåliga. Kantställ mer, mer framvikt och testa tills du känner ordentlig sjuts ur svängen då börjar det likna nåt. att man inte har så tätt mellan pjucken har att göra med att det är svårare att kanställa ordentligt då. Jag har åkt fortare än 10kg tyngre killar med 30cm längre "vanliga" skidor när dom har öst rakt ner och jag har carvat långa svängar.... men det är klart det kan ju vara vallan hehe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Carving teknik
Tillbaka
Topp