Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Carving-teknikk!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 6426" data-attributes="member: 10565"><p>Helt korrekt,</p><p></p><p>Jag uttrycker mig slarvigt! Att resa sig ur svängarna för att förflytta kroppstyngden känns gammalt och lite väl inaktivt. Vad jag menar med att "krypa ihop" och att "jobba upp och ner" är att samla upp benen och sedan trycka skidorna ifrån mig (vilket jag skrev först), jag strävar hela tiden efter att hålla höfterna (inte nödvändigtvis överkroppen) lika långt från backen. Jobbigt men kul!!</p><p></p><p>Enligt mitt förmenande och min erfarenhet så åker ca 10% av carving-åkare med en riktig teknik. Jag tycker att allt för många åker inaktivt och statiskt och ägnar sig mest åt att "plocka äpplen" i svängarna. Visst är det häftigt att lägga i höft och knytnäve men det ser ofta ut som åkare "sträcker sig" efter backen.</p><p></p><p>Jag tycker fortfarande att jag får ut mer av skidorna om jag är aktiv i överkroppen. Jag jobbar hela tiden med armarna för att stå mitt på skidorna och brukar ha en mental bild av att sträva ut i terrängen. Dvs, jag tycker svängen är roligast så jag försöker att sikta på skogskanten.</p><p></p><p>/T</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 6426, member: 10565"] Helt korrekt, Jag uttrycker mig slarvigt! Att resa sig ur svängarna för att förflytta kroppstyngden känns gammalt och lite väl inaktivt. Vad jag menar med att "krypa ihop" och att "jobba upp och ner" är att samla upp benen och sedan trycka skidorna ifrån mig (vilket jag skrev först), jag strävar hela tiden efter att hålla höfterna (inte nödvändigtvis överkroppen) lika långt från backen. Jobbigt men kul!! Enligt mitt förmenande och min erfarenhet så åker ca 10% av carving-åkare med en riktig teknik. Jag tycker att allt för många åker inaktivt och statiskt och ägnar sig mest åt att "plocka äpplen" i svängarna. Visst är det häftigt att lägga i höft och knytnäve men det ser ofta ut som åkare "sträcker sig" efter backen. Jag tycker fortfarande att jag får ut mer av skidorna om jag är aktiv i överkroppen. Jag jobbar hela tiden med armarna för att stå mitt på skidorna och brukar ha en mental bild av att sträva ut i terrängen. Dvs, jag tycker svängen är roligast så jag försöker att sikta på skogskanten. /T [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Carving-teknikk!
Tillbaka
Topp