Carvingskidor för old-schoolare?

nitor

Medlem
Uppvuxen på gammaldags långa lagg. Efter långt uppehåll har jag börjat åka utför igen men har väl inte järnkoll på carvingtekniken precis. Nån som har tips på bra och överkomliga allroundcarvingskidor att utvecklas på? (Jag åker mest pistat).

hheheheh, skulle varoligt att se 50+ med gettostile och ett par twintip!!! ablosut finns det allorund skidor/twintip.

Tack för tips! Jo, jag har hyrt och det kändes jäkligt lättåkt även om carvingprofilen kanske inte utnyttjades till fullo ;-). Tänkte mer om nån vet nån erkänt bra och prisvärd allroundskida (märke/modell)?

Rossingol Bandit B1 eller Head Monster 70 är bra allt-i-allo skidor för hos allroundåkare.

/J

Kolla gärna åka skidors senaste pistskidtest. Tror det är nummer 5 2003. Där testar de "prisvärda pistskidor" Den borde gå att hitta på bibblan.

Tjena!

Jag har en kompis som var exakt likadan som du!

jag ska kolla upp åt dig vad han köpte... han köpte typ några långa carving super G race race race för ett skita bra pris! jag återkommer...

Hej
Som gammal Lång plank åkare och sedan 10 år på telisar har jag börjat carva igen , Head monster är KANON lätt åkta när man glassar och tuffa snabba när man trycker på lite jag är jätte nöjd med min monster 75 prova hyra först

Tillbaka
Topp