Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Castbindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="mattiaslun" data-source="post: 1293754" data-attributes="member: 42549"><p>Har skrivit om Cast tidigare, så fippligt är det inte, har många vintrars erfarenhet av systemet. Ska sanningen fram är det bara rena tech som är snabbare, dock kräver det lite ordning och reda, är låsningen till skistoppern sådär ja; dvs går jag på skrå en längre bit på hård skare sätter jag dit en gummistropp, är hälhöjarna svåra att manövrera med staven ja, men jag har två händer och tio fingrar. Att glömma/tappa tådelar ser jag som en icke fråga; dvs är du slarvig och glömmer ofta saker köp inte. Behövs det? Beror väl lite på men har oförklarligt klivit ur shift flera gånger trots att jag är både noggrann med AFD och ser till att hålla tådelen minst en DIN över häldelen. Ren tech i hård pist ska vi inte tala om, vet inte hur många pre-releses jag haft men det kan fort bli rätt spännande. Det enda systemet som jag tillnärmelsevis litar på i samma grad är Duke PT16, men det är minst lika fippligt. Look P15/18 är fantastiskt, det löser ut endast när det ska, två minus finns dock den låga ramp vinkeln, men det är en ren vanesak, och att den roterande hälen ger en lite mer svårdefinierbar känsla för vad som sker runt hälen, jämfört med en traditionell fast häl typ Jester eller Attack.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mattiaslun, post: 1293754, member: 42549"] Har skrivit om Cast tidigare, så fippligt är det inte, har många vintrars erfarenhet av systemet. Ska sanningen fram är det bara rena tech som är snabbare, dock kräver det lite ordning och reda, är låsningen till skistoppern sådär ja; dvs går jag på skrå en längre bit på hård skare sätter jag dit en gummistropp, är hälhöjarna svåra att manövrera med staven ja, men jag har två händer och tio fingrar. Att glömma/tappa tådelar ser jag som en icke fråga; dvs är du slarvig och glömmer ofta saker köp inte. Behövs det? Beror väl lite på men har oförklarligt klivit ur shift flera gånger trots att jag är både noggrann med AFD och ser till att hålla tådelen minst en DIN över häldelen. Ren tech i hård pist ska vi inte tala om, vet inte hur många pre-releses jag haft men det kan fort bli rätt spännande. Det enda systemet som jag tillnärmelsevis litar på i samma grad är Duke PT16, men det är minst lika fippligt. Look P15/18 är fantastiskt, det löser ut endast när det ska, två minus finns dock den låga ramp vinkeln, men det är en ren vanesak, och att den roterande hälen ger en lite mer svårdefinierbar känsla för vad som sker runt hälen, jämfört med en traditionell fast häl typ Jester eller Attack. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Castbindning
Tillbaka
Topp