Cat skiing whistler

GUS-Skoglund

Ny medlem
Cat skiing whistler
Tjena.

Åker till whistler 1/3. Tips om varsomhelst mottages från folk som varit/är där.

Framförallt tips om cat skiing. Företag? Priser? Sista minuten pris? Mm

Gustav

Cat skiing whistler
Körde en dag med Powder Mountain Catskiing när jag var i Whistler i början av december. De har mycket mer snö uppe på berget så även om det inte finns puder i Whistler så kan de erbjuda bra puderåkning.

Vi fick ihop till 9 åk under dagen, vilket var ganska ok. Personligen hade jag åkt mer, men det beror helt på gruppen du åker med. Se till att hamna i advanced/expert group, med fördel utan snowboardåkare om du vill maximera åkning.

De har ett kontor nere i byn, jag gick förbi kvällen innan och de hade en plats ledig. Sista minuten pris finns inte utan det är fullt pris som gäller (500 CAD). De hade även en fotograf med på turen, efteråt kunde man köpa en DVD för 70 CAD.

Cat skiing whistler
Hej.

Dom vi tänkt åka med, antingen heli eller cat. Har förstått man är otroligt beroende av bra grupp tyvärr.
Coolare med heli men inbillar mig få mer åkning för pengarna med cat?!

Cat skiing whistler
Heliski är dubbla pengarna (1000 CAD), det var 2 st som körde det samma dag som jag var. Fick tyvärr ingen uppfattning om hur många åk de fick ihop. Frågan är om man hellre kör 2 dagar Catski eller 1 dag Heli?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp