Catedral Argentina

• Trådstartare Trådstartare AOs
  • Start datum Start datum

AOs

Aktiv medlem
Catedral Argentina
Hej,

Jag kommer att åka till Argentina i juli på semester. Jag ska till bl.a. åka till Bariloche och tänkte åka skidor 4 dagar i Catedral. Någon som varit där och har lite erfaranheter.

- Var är bäst att bo, Catedral eller Bariloche.
- Något bra ställe att bo på, helst hotellrum med frukost.
- Hur funkar bussarna mellan Bariloche och Catedral.
- Hur var vädret? kallt?
- Dyra liftkort?
- Finns det bra prylar att hyra, skidor och pjäxor?

Hälsningar / Anders

Catedral Argentina
Skulle rekommendera att bo nere i Bariloche, det är där allt nattliv mm finns. Ganska dött uppe på berget om kvällarna.

Jag bodde på vandrarhem där de flesta har frukost, annars finns det flera hotell att välja på i stan, kan dock inte rekommendera något eftersom jag inte testade. Är du inne på vandrarhem så finns det ett uppe i höghuset mitt i stan som är bra. Kommer inte ihåg vad det heter bara. Gör en sökning på hostelworld isåfall så hittar du nog.

Bussarna går regelbundet och tar ca en halvtimme om jag inte minns fel, de skinnar dig på 2 pesos enkel resa.

Vädret antar jag varierar, var själv där på slutet av säsongen, så det var soligt och kallt, riktigt bra. Men annars är det ett av de varmare skidställena i argentina, mht närheten till sjön.

Liftkorten är billiga mht europeiska mått, tror jag betalade 90 spänn / dag för tre år sedan, gissar dock att det gått upp en del då det blivit populärare bland buenos aires-borna att dra dit på senare tid. I de 90 pengarna var det nog också nån rabatt för att det var slutet av säsongen vill jag minnas.

Nivån på utrustningen håller inte europeisk klass men det finns OK prylar att hyra, detta gör man på scandinavian house uppe på berget.

Behöver du mer info eller tips så lägg ett inlägg i min gb.

Mvh

// Fredrik

Catedral Argentina
hej...
bo i bariloche, hostellet i höghuset heter 1004... bra dessutom en svensk tjej som jobbar där,
liftkorten låg väl förra året på 90pesos per dag vilket ungefär är 220kr...
annars e det bara o köra hårt, finns en del bra åkning att hitta..

patrik

Catedral Argentina
Tack för svaren. Blir att bo i Bariloche alltså.
Tokigt att jag missade artiklarna om Freeride gör Sydamerika:-)

//Anders

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp